دبیرکل سازمان ملل و نخست وزیر عراق به صورت تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند.

رایزنی تلفنی دبیرکل سازمان ملل با نخست وزیر عراق

به گزارش قدس آنلاین، «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد با «محمد شیاع السودانی»، نخست‌وزیر عراق که برای مشارکت در نشست سران کشورهای عربی و چین در ریاض به سر می‌برد، گفت‌وگوی تلفنی انجام داد.

السودانی در این گفت‌وگوی تلفنی از تلاش‌های سازمان ملل در کمک به عراق در زمینه‌های انسانی و توسعه و حمایت از حاکمیت و امنیت این کشور تقدیر و تمجید کرد.

از سوی دیگر، گوترش از آمادگی سازمان ملل برای همکاری با دولت السودانی و حمایت از آن در پرونده‌های مختلف خبر داد.

وی همچنین ضمن ابراز اهتمام به اولویت‌های دولت جدید عراق در حمایت از همه اقشار جامعه و مقابله با چالش‌ها، تاکید کرد: سازمان ملل از عراق در گذر از مشکلات و در راس آن، مسائل محیط زیستی، کمبود آب و آثار تغییرات آب و هوایی پشتیبانی می‌کند.

دبیرکل سازمان ملل در پایان از نقش محوری عراق در منطقه و میانجیگری و نزدیک‌سازی دیدگاه‌ها میان کشورهای مختلف برای تثبیت ثبات در منطقه تمجید کرد.

از سوی دیگر «محمد شیاع السودانی»، نخست وزیر عراق شامگاه پنجشنبه با «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری مصر در حاشیه مشارکت در نشست سران عربی-چین در ریاض دیدار کرد.

دفتر محمد شیاع السودانی در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این دیدار روابط دوجانبه دو کشور و چشم‌اندازهای همکاری مشترک در سطوح و زمینه‌های مختلف و پاره‌ای از مسائل منطقه‌ای و بین المللی مورد توجه مشترک مورد بررسی قرار گرفت.

السودانی بر اهتمام عراق به تداوم روابط با کشورهای اطراف عربی و منطقه‌ای و گشودن چشم‌اندازهای همکاری اقتصادی در راستای تقویت تلاش‌ها جهت تحقق منافع دو ملت برادر و سایر ملت‌های منطقه، تاکید کرد.

در همین راستا، رئیس جمهوری مصر عنوان داشت: مصر متمایل به تقویت روند مناسبات دوجانبه به سمت همکاری بیشتر در زمینه‌های اقتصادی و توسعه محور است.

وی به نقش پیشتازانه عراق در منطقه و تلاش‌هایش جهت تقویت اصول امنیت و ثبات در راستای شکوفایی ملت آن اشاره کرد.

همچنین«محمد شیاع السودانی»، نخست‌وزیر عراق با هیئتی از صندوق بین‌المللی پول به ریاست «غازی شبیکات»، نماینده این نهاد در این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

السودانی در این دیدار بر اهمیت تقویت همکاری مشترک میان عراق و برنامه توسعه صندوق بین‌المللی پول و حمایت از روند توانمندسازی اقتصاد عراق تاکید کرد.

در این دیدار همچنین درباره حمایت صندوق بین‌المللی پول از رویکرد اصلاحات اقتصادی دولت عراق، همکاری در زمینه اصلاح و توسعه نظام بانکداری و پشتیبانی از تلاش‌های عراق در مبارزه با فساد رایزنی شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.