ولیعهد عربستان در دیدار با نخست وزیر موقت لبنان در ریاض بر تلاش برای حفظ امنیت و ثبات لبنان تأکید کرد.

قول میقاتی به بن سلمان برای ممانعت از هرگونه اهانت به عربستان

به گزارش قدس آنلاین، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در دیدار با نجیب میقاتی، نخست وزیر موقت لبنان در ریاض بر تلاش عربستان برای حفظ امنیت و ثبات لبنان و ادامه حمایت انسانی ریاض و پاریس از ملت لبنان تأکید کرد.

میقاتی از مواضع تاریخی عربستان در قبال لبنان و نقش اساسی عربستان در قبال آشتی و صلح لبنان و تقویت مرحله صلح که به دنبال سند "سازش ملی" در نشست طائف آغاز شد، قدردانی کرد.

میقاتی بر پایبندی دولت لبنان به اتخاذ تمام اقدامات برای ممانعت از توهین به عربستان و تمام کشورهای عربی به ویژه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تأکید کرد.

وی بر اهمیت انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان و اجرای اصلاحات مورد نظر ملت لبنان و جامعه بین المللی تأکید کرد.

به گفته منابع دیپلماتیک، ادامه وخامت وضعیت اقتصادی لبنان و پرونده ریاست جمهوری محور این دیدار بود.

این منابع پیشتر اعلام کرده بودند که موضع سیاسی عربستان که مساله انتخابات ریاست جمهوری را یک موضوع ملی داخلی لبنان می‌داند، ثابت است.

این منابع پیشتر اعلام کرده بودند که محمد بن سلمان به میقاتی خواهد گفت که "باید این مداخله‌ها را متوقف کرد تا لبنان به زعم او مرکزی برای "شبه نظامیان تروریستی" نباشد که در تمام ارکان این کشور حکمرانی می‌کنند و نقش اصلی دولت و وظایف ارتش در دفاع از کشور را نادیده می‌گیرند چراکه این اقدام تهدیدی برای امنیت و ثبات منطقه است."

این منابع پیش بینی کرده بودند که ریاض کمک خود را به انجام اصلاحات و حمایت مجدد از توافق طائف و ضرورت اجرای آن ربط بدهد.

نجیب میقاتی جمعه در نشست سران عربی و چین در ریاض شرکت کرد. پارلمان لبنان پنج‌شنبه در انتخاب رئیس جمهور جدید کشور شکست خورد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.