بازیکن اسبق تیم ملی گفت: اگر قرار باشد دوباره تیم ملی را با کی روش به جام ملتهای آسیا بفرستیم در حق فوتبال کشورمان ظلم کرده ایم به ویژه در حق جوانانی که آینده فوتبال ایران را تشکیل می دهند.

۱۲ سال است تیم ملی در جا می زند/ ماندن کی‌روش ظلم به جوانان آینده دار است

به گزارش قدس آنلاین منصور رشیدی، بازیکن و مربی اسبق تیم ملی در گفتگو با مشرق، درباره بی خبری اهالی فوتبال در رابطه با تیم ملی اظهار داشت: باعث تأسف است در فاصله کم باقی مانده تا جام ملتهای سال آینده آسیا دوباره تیم ملی فوتبال به حال خود رها شد. گرچه در این زمینه سابقه زیادی داریم.

وی افزود: در همین جام جهانی شاهد بودیم که چطور ۲ ماه قبل از جام جهانی تیم ملی بلاتکلیف بود و نه اسکوچیچ می دانست سرمربی تیم ملی است و نه کی روش رسماً از سوی مسئولان معرفی شده بود. در چنین فدراسیونی اگر امروز هیچکس درباره تیم ملی فوتبال این مملکت حرفی نمی زند، نباید تعجب کرد.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: اگر ما زودتر از ژاپن، کره و استرالیا از دور رقابت ها حذف شدیم باید به همان اندازه زودتر خودمان را برای جام ملت های آسیا در سال آینده آماده کنیم. باید با ایجاد تغییرات گسترده در نفرات تیم ملی از همین رقابت‌ها به فکر جام جهانی بعدی باشیم.

رشیدی در توضیح این موضوع خاطرنشان کرد: به جای اینکه دوباره سراغ بازیکنان امتحان پس داده و پا به سن گذاشته برویم می توان تعداد کمی از تاثیرگذارترین نفرات تیم فعلی را حفظ کرد و نفرات جوان و آینده دار را به کادر بازیکنان تیم ملی آورد اما همه اینها مستلزم این است که تکلیف هدایت تیم ملی روشن باشد که متاسفانه هیچ خبری در این باره به گوش نمی رسد.

 ۱۲ سال است تیم ملی در جا می زند/ ماندن کی‌روش ظلم به جوانان آینده دار است

وی تاکید کرد: هر چند در این چند روز شنیده شد احتمالا دوباره کارلوس کی روش سرمربیگری تیم ملی ایران را در دست می‌گیرد که این واقعاً باعث تاسف است. مگر یک مجموعه مثل فدراسیون فوتبال چند بار باید از یک روش غلط لطمه بخورد؟ ما در دوره گذشته حضور این مربی در ایران به اندازه دو جام ملتهای آسیا و دو جام جهانی به او فرصت دادیم. گرچه کی روش تاثیر خوبی در بحث ساختار دفاعی فوتبال ایران داشت اما در نهایت فهمیدیم روش فوتبالش روش برنده نیست و فقط روش دفاعی است.

رشیدی افزود: اگر قرار باشد ما با همان تفکرات دفاعی به جام ملتهای آسیا برویم به هیچ وجه نمی توانیم مقابل تیم‌هایی مثل استرالیا، ژاپن یا کره جنوبی که اگر هم به غنا باخت ولی تیم آفریقایی را تا دقیقه آخر به شدت تحت فشار گذاشته بود موفق باشیم.

رشیدی در این باره که تیم ملی به چه مربی با چه تفکراتی نیاز دارد گفت: تیم ما به مربی نیاز دارد که جسور و شجاع باشد. به یک نفر مثل هروه رنار که تفکرات تهاجمی اش تیم ملی عربستان را به یک تیم متفاوت از تیمی که ما از آن کشور سراغ داشتیم تبدیل کرده بود. ما برای فوتبال مان که خودش زمینه فوتبال تهاجمی را دارد با داشتن چنین مربیانی می توانیم یک تیم خطرناک و درجه یک در بازی آسیا باشیم. اما الان ۱۲ سال است که تیم مان در شرایط دفاعی در جا می زند.

وی در پایان یادآور شد: شاید بتوان گفت فقط در مرحله پایانی انتخابی جام جهانی با اسکوچیچ بود که کمی فوتبال ایران شبیه فوتبال خودش شد. همان فوتبالی که روبروی ولز ارائه دادیم و دنیا فوتبال ایرانی را دید.

منبع: مشرق نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.