مدیرکل تعزیرات حکومتی استان یزد از اجرای طرح نظارتی ویژه داروخانه‌های استان از ۱۲ آذر به مدت دو هفته در استان خبر داد.

داروخانه‌های یزد زیر ذره بین دستگاه‌های نظارتی

به گزارش قدس آنلاین، سید محمدمهدی مهاجریان مقدم، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان یزد گفت: این طرح از سوی تعزیرات حکومتی با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و معاونت غذا و دارو از ۱۲ آذر به مدت دو هفته در استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به شکایت‌های ثبت شده از سوی شهروندان در خصوص تامین و گرانفروشی داروها افزود: تیم‌های بازرسی در بازدید از داروخانه ها، توزیع مناسب داروها، نظارت بر فاکتورهای فروش، ثبت دارو در سامانه و جلوگیری از عرضه و فروش داروهای قاچاق را در دستور کار خود دارند و با هرگونه تخلفی برخورد قانونی می‌کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خاطرنشان کرد: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف گرانی و نامناسب بودن توزیع دارو می‌توانند با شماره‌های ۱۳۵ تعزیرات، ۱۹۰ دانشگاه علوم پزشکی و ۳۱۷۹۲۰۲۰ معاونت غذا و دارو تماس بگیرند.

رجایی مدیر امور دارویی معاونت غذا و دارو استان نیز گفت: وضعیت آنتی بیوتیک‌ها نسبت به قبل در داروخانه‌ها بهتر شده، اما در خصوص داروهای شیمی درمانی هنوز کمبودهایی داریم که با پیگیری‌هایی که انجام شده، امیدواریم به زودی تامین شود.

رجایی از مردم خواست، داروهای آنتی بیوتیک را با تجویز و نسخه پزشک از داروخانه‌ها تهیه و خودسرانه این داروها را مصرف نکنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.