​سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک نشست خبری گفت: چین و ایران دوستی دیرینه‌ای دارند. چین و ایران به اتفاق هم تصمیم گرفتند شراکت جامع راهبردی‌شان را تحکیم کرده و ارتقا دهند. چین با ایران برای رشد خوب و پایدار همکاری‌های عمل‌گرایانه تلاش خواهد کرد.

چین و ایران برای رشد خوب و پایدار همکاری‌های عمل‌گرایانه تلاش خواهند کرد
به گزارش قدس آنلاین وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک نشست خبری به این سوال که «دولت چین چه توضیحی درباره تحلیل‌ها و گمانه‌زنی‌های مطرح شده درباره روابط تهران-پکن در پی بیانیه مشترک جمهوری چین و شورای همکاری خلیج فارس دارد» پاسخ داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از وبگاه وزارت امور خارجه چین، صحبت های سخنگوی وزارت خارجه چین را می خوانید:

*نشست چین-شورای همکاری خلیج فارس که اخیرا برگزار شد، اهمیت قابل توجهی برای طرفین دارد. در این نشست، بیانیه مشترکی از سوی چین و شورای همکاری خلیج فارس صادر شد و برنامه‌ای اجرایی برای سال‌های 2023 تا 2027 در زمینه گفتمان راهبردی میان چین و شورای هکاری خلیج فارس تعیین شد. توسعه روابط میان چین و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس هدف تعمیق همکاری‌های عمل‌گرایانه دوجانبه در بخش‌های متعدد و بهره‌مندی ملت این کشورها از مزایای آن را دنبال می‌کند.

*چین و ایران دوستی دیرینه‌ای دارند. چین و ایران به اتفاق هم تصمیم گرفتند شراکت جامع راهبردی‌شان را تحکیم کرده و ارتقا دهند. چین آماده افزایش ارتباطات و هماهنگی‌ها با ایران برای ایجاد پیشرفت بیشتر در روابط دوجانبه است. دو طرف برنامه‌ای برای همکاری جامع چین-ایران امضا کرده‌اند که اجرای آن اوایل امسال آغاز شد. چین با ایران برای رشد خوب و پایدار همکاری‌های عمل‌گرایانه تلاش خواهد کرد.

*سفر هو چون هوا، معاون نخست‌وزیر به ایران امروز آغاز می‌شود. ما بر این باوریم که این سفر نقش مثبتی در تعمیق شراکت جامع راهبردی ایران-چین خواهد داشت.

*کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و ایران همگی دوستان چین هستند؛ نه روابط چین-شورای همکاری خلیج فارس و نه روابط چین-ایران علیه هیچ طرف سومی نیست. چین از بهبود روابط کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با ایران بر اساس اصل همسایگی خوب، برقراری همکاری برد-برد با ایران و پیشبرد توسعه و ثبات در خلیج فارس حمایت می‌کند. چین حاضر است نقشی سازنده در این زمینه ایفا کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.