رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه کمبود دارو در استان تا حدودی حل شده است، از کمک مالی دولت به بیماران خاص و صعب‌العلاج خبر داد.

کمبود دارو در لرستان تا حدودی حل شده است

به گزارش قدس آنلاین، بهرام دلفان در سخنانی با اشاره به موضوع کمبودهای دارویی در لرستان، اظهار داشت: کمبودهای دارویی تنها مختص به بیماری آنفلوانزا نیست، یک سری اقلام دارویی داریم که وارداتی هستند و در خارج از کشور ساخته و وارد می‌شوند.

کمبود دارو در لرستان تا حدودی حل شده است

وی، عنوان کرد: در تعدادی از این اقلام دارویی ما مشکل داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه در رابطه با تعدادی از داروهای ساخت داخل نیز مشکل داریم، افزود: به خصوص در همین ایام، در رابطه با شربت‌های آنتی بیوتیک مشکل داشتیم ولی تا حدودی این کمبودها حل شده، روز به روز هم تولید کشور در حال افزایش است، واردات هم داشتیم.

دلفان، بیان داشت: در این راستا اوضاع نسبت به یک تا دو ماه قبل خیلی بهتر شده است.

کمک مالی دولت به بیماران خاص و صعب العلاج

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایجاد صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج در لرستان، گفت: این صندوق در سطح ملی راه اندازی شده است، دستور العمل های آن ابلاغ شده است.

رئیس دانشگاه لرستان، تصریح کرد: نزدیک به پنج هزار میلیارد تومان سرمایه این صندوق است و در سال آتی نیز این سرمایه افزایش پیدا خواهد کرد.

دلفان با اشاره به هزینه‌های درمان بیماری‌های خاص و صعب العلاج، گفت: این هزینه‌ها آنقدر بالا هست که گاهاً خانواده‌ها را به زیر خط فقر می‌کشاند.

وی با تاکید بر اینکه در این راستا دولت به کمک این بیماران و خانواده‌ها آمده است، افزود: در این راستا علاوه بر بیمه‌های پایه و تکمیلی که برای این بیماران در نظر گرفته شده، دولت از طریق این صندوق، هزینه‌های این بیماران را تا سقف ۵۰ میلیون تومان تأمین می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، ادامه داد: همچنین کسانی که شرایط مدنظر را دارند، از تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی قرض الحسنه بهره مند خواهند شد.

بیماران برای دریافت کمک هزینه درمان به بیمه سلامت مراجعه کنند

دلفان با اشاره به اینکه این امر کمک خیلی بزرگی به این بیماران محسوب می‌شود، بیان داشت: دولت تلاش خود را کرده که بسیاری از مخارج این بیماران را تقبل و کمک کند که دچار مشکلات دیگری نشوند.

وی، افزود: معمولاً کسانی که دفترچه بیمه دارند و جز لیست این بیماری‌های خاص و صعب العلاج هستند می‌توانند به بیمه سلامت استان مراجعه کنند، مدارک خود را ارائه و از این کمک‌های مالی بهره مند شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، تصریح کرد: تا کنون حدود ۱۵ هزار نفر لرستانی در این سامانه ثبت نام کرده‌اند.

دلفان در ادامه سخنان خود با اشاره به علاوه بر بیمه سلامت، سایر بیمه‌ها، کمک‌هایی را به بیماران خود دارند، بیان داشت: به طور مثال بیمه تأمین اجتماعی تا سقف ۲۵ میلیون تومان به بیماران خودش کمک می‌کند.

وی، تاکید کرد: اما این طرح جدید دولت برای همه بیماران خاص و صعب العلاج است.

پرداخت تسهیلات به بیماران توسط علوم پزشکی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه عده‌ای دیگر از مردم هستند که دفترچه بیمه ندارند، ادامه داد: این افراد ابتدا باید دفترچه بگیرند، اینها می‌توانند به راحتی از طریق دفاتر بیمه سلامت اقدام به اخذ دفترچه بیمه کنند.

دلفان با بیان اینکه بیماران خاص و صعب العلاجی هم که به دنبال استفاده از تسهیلات بانکی در این رابطه هستند می‌توانند به دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کنند، افزود: بیماران برای دریافت کمک هزینه درمان به بیمه سلامت و برای دریافت تسهیلات باید به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان مراجعه کنند.

وی، افزود: از ابتدای شروع این طرح در استان نزدیک به چهار هزار نفر کارهایشان را در این رابطه انجام داده‌اند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.