فاطمی گفت: برگزاری جشنواره‌های گردشگری در دسترس، محرکی است که علاوه‌بر اجرای قوانین، در مدیران شهری انگیزه مناسب‌سازی را ایجاد کند.

جشنواره‌های گردشگری دست مدیران را برای اجرای قانون می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین، سید مصطفی فاطمی، مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: برگزاری جشنواره‌های گردشگری در دسترس، محرکی است که می‌تواند ضمن اجرای قوانین موجود، در مدیران شهری انگیزه مناسب سازی را نیز ایجاد کند.

سید مصطفی فاطمی درباره ویژگی‌های شهر دسترس‌پذیر ادامه داد: در شهر دسترس پذیر معابر زیرساخت‌ها و اماکن مختلف، سرویس‌های بهداشتی و … باید در مرحله اول برای معلولان جسمی حرکتی مناسب سازی شود و از طرفی مناسب سازی برای نابینایان و ناشنوایان نیز باید انجام شود.

او به تجربه‌های قبلی کشور در حوزه مناسب سازی اشاره کرد و گفت: در تجارب قبلی در شهرهایی مانند یزد سخت گیرانه پیش نرفتیم، اما تلاشمان معطوف به فرهنگ سازی بود.

این مسئول با تاکید بر اینکه فرهنگ مناسب سازی باید ایجاد شود، گفت: مدیران شهری باید با این مقوله آشنا شوند و به این مهم باور داشته باشند، البته انجمن‌های معلولان نیز در این باره کمک می‌کنند و در مناسب سازی نقش مهمی دارند.

او با تاکید بر اینکه قوانین متعددی برای مناسب سازی وجود دارد، خاطرنشان کرد: قوانین خوبی در حوزه مناسب سازی وجود دارد که متاسفانه اجرایی نمی‌شود.

فاطمی با بیان اینکه باید برای اجرایی شدن این قوانین محرک‌هایی داشته باشیم، تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌های گردشگری در دسترس، محرکی است که می‌تواند ضمن اجرای قوانین موجود، در مدیران شهری انگیزه مناسب سازی را ایجاد کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.