با افزایش شمار قربانیان کمبود دارو در انگلیس، داروخانه‌ها اجازه یافتند در صورت نبود آنتی‌بیوتیک مورد نظر، جایگزین آن را به بیمار ارائه کنند.

اعتراف دولت انگلیس به کمبود آنتی‌بیوتیک در این کشور

به گزارش قدس آنلاین، دولت انگلیس پس از یک هفته انکار سرانجام اعتراف کرد این کشور با کمبود جدی آنتی بیوتیک برای درمان عفونت‌های باکتریایی کودکان رو به رو است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «پروتکل‌های کمبود جدی» برای سه نوع محلول خوراکی مورد استفاده در اطفال صادر شده است.

این امر پس از آن رخ می‌دهد که حداقل ۱۹ کودک در انگلیس به دلیل موارد شدید عفونت استرپتوکوک گروه A و کمبود انواع دیگر آنتی بیوتیک‌ها جان خود را از دست دادند.

پزشکان خانواده و والدین می‌گویند آنتی بیوتیک‌هایی که برای درمان استرپتوکوک A استفاده می‌شود به سختی پیدا می‌شود. این بیماری که معمولاً باعث گلودرد، تب و علائمی شبیه آنفولانزا می‌شود، اکنون به سختی درمان می‌شود. موجودی داروخانه‌ها تمام شده است و برخی از فروشگاه‌ها می‌گویند برای یک جعبه آنتی بیوتیک تا ۱۹ پوند پول پرداخته‌اند. در حالی که قیمت آن معمولاً بسیار کم‌تر از این است.

در مورد کمبود پنی سیلین، ویل کوینس، وزیر بهداشت اذعان کرد که افزایش تقاضا باعث شده برخی از داروسازان نتوانند همه نسخه‌ها را تامین کنند. وی افزود: «این پروتکل‌های کمبود جدی به داروسازان اجازه می‌دهد تا یک نوع جایگزین از پنی سیلین را عرضه کنند».

چهارشنبه گذشته، ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس کمبود آنتی‌بیوتیک در کشور را رد کرد وگفت: «فعلا هیچ کمبود دارویی نداریم و رویه‌ای در پیش گرفته‌ایم که این وضعیت ادامه پیدا کند».

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.