معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان از فعالیت ۸۴ شرکت حمل و نقل و سه پایانه بار در استان خبر داد و گفت: سالانه ۱۰ میلیون تن کالا از استان جا به جا می شود. 

سالانه ۱۰ میلیون تن کالا از استان زنجان جابه جا می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ علی مدقالچی در نشست خبری اظهار کرد: استان زنجان در حمل و نقل کالا دارای ۸۴ شرکت حمل و نقل و ۳ پایانه بار است و سالانه ۱۰ میلیون تن کالا از استان جابه جا می شود.
معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان به وجود
۵۵۰۰ ناوگان باربری نیمه سنگین و سنگین و ۷ هزار راننده کالا در استان اشاره کرد و افزود: نظارت بر عملکرد کالاهای حمل و نقل، صدور بارنامه حمل کالا، ساماندهی حمل کالا، نوسازی ناوگان و توزیع اقلام به رانندگان از اقدامات مورد توجه در بخش حمل کالا است.
وی با یادآوری اینکه ۳۷ باب شرکت حمل مسافر در استان زنجان سالانه ۸۸۰ هزار نفر را جابه جا می کند، گفت: ۱۳۱ دستگاه اتوبوس در استان فعالیت می کنند که از این تعداد ۵۴ دستگاه اتوبوس وی آی پی است.
این مسئول، شناسایی نقاط حادثه خیز و ارتقا ایمنی گروه های هدف را از اولویت های این مجموعه خواند و گفت: در مدارس حاشیه شهر، آرام سازی و اموزش از طریق نمایش حرفه ای و آموزش از طریق معلمان در دستور کار قرار گرفته است.
مدقالچی نظارت بر مرکز معاینه فنی استان زنجان را از دیگر ماموریت های راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خواند و گفت: معاینه فنی استان زنجان جزو ده استان برتر است.
معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان به اجرای طرح جامع ایمنی حمل و نقل و طرح ممیزی راه در استان زنجان اشاره کرد و افزود: رویکرد پیشگیرانه و واکنش گرایانه دو رویکردی است که درنقاط حادثه خیز مورد توجه قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه از طریق واحد مانیتورینگ تخلفات جاده ای شناسایی می شود، خاطرنشان کرد: ۵۰۲ نفر راننده متخلف سال گذشته به کمیسیون معرفی شدند.
مدقالچی با اشاره به اینکه در طی پنج سال متوالی نقاط حادثه خیز در استان شناسایی می شود، گفت: ۲۰ نقطه حادثه خیز سال گذشته در استان شناسایی شد.
مدقالچی میانگین سن ماشین آلات سنگین در استان را ۹۶ سال، اتوبوس ۱۰ سال و سواری را ۱۲ سال خواند و گفت: دولت در راستای نوسازی ناوگان، بهسازی و بازسازی ناوگان اتوبوس و مینی بوساز را در دستور کار دارد.
معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان با اشاره به اینکه رسیدگی به وضعیت ترمینال ها بر عهده شهرداری است، گفت: زنجان سه باب ترمینال دارد، نواقص ترمینال زنجان برطرف شده است. نواقص ترمینال ابهر نیز برطرف شده است ولی با کمبود مکان مواجه هستیم. ترمینال خدابنده نیز امکانات خوبی ندارد و حرفه ای نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.