مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی گفت: تولید محصول پروتئینی تخم‌مرغ بیش از دو برابر نیاز داخل خراسان رضوی است.

تولید تخم مرغ بیش از ۲ برابر نیاز خراسان رضوی است

به گزارش قدس خراسان آنلاین، حسین موسوی‌نژاد اظهار کرد: روزانه حدود ۴۵۰ تن تولید تخم مرغ در خراسان رضوی داریم و میزان مصرف روزانه ۲۰۰ تن است.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی بیان کرد: این میزان نسبت به ماههای گذشته افزایش یافته و الباقی تولید مازاد بر نیاز به استانهای دیگر و اندکی هم به خارج کشور صادر می‌شود.

وی ظهارکرد: به صورت میانگین هم اکنون روزانه ۲۰ تا ۲۵ تن محصول تخم مرغ به خارج کشور صادر می‌شود که این میزان بسیار کم است.

موسوی نژاد بیان کرد: در حال حاضر از مجموع ۱۱ میلیون قطعه ظرفیت مرغ تخمگذار استان به میزان ۸.۵ میلیون قطعه از این ظرفیت در حال تولید هستند.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی با بیان اینکه نرخ مصوب تخم‌مرغ در بازار برای مصرف کننده اکنون ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان مصوب است، افزود: تولید برای مرغدار بیش از این قیمت تمام می‌شود و لازم است در بازنگری در این رابطه دولت نگاه حمایتی به این حوزه داشته باشد.ب

وی با اشاره به هزینه‌ بالای نهاده‌ها، کارگری و دیگر ضرورتهای تولید، تصریح کرد: قیمت تمام شده ما با احتساب ۱۵ درصد سود برای مرغدار بیش از ۵۰ هزار تومان برای مصرف کننده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.