وزیر بهداشت با اشاره به اینکه کمبود دارویی که اخیرا ایجاد شد، مربوط به آنتی بیوتیک و سرُم بوده، علت آن را شیوع آنفلوآنزای زودرس دانست و گفت: این قول را می‌دهم ظرف یک الی دو ماه آینده کمبود دارو در این چند قلم دارویی جبران شود.

وزیر بهداشت: داروخانه‌ها مملو از دارو است/ کمبودها طی ۲ ماه آتی برطرف می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، دکتر بهرام عین اللهی درباره اقدامات انجام شده برای جبران کمبود دارو در کشور، گفت: در حال حاضر ۹ هزار و ۶۰۰ قلم دارو در داروخانه‌ها داریم و داروخانه‌ها مملو از دارو بوده ولی ممکن است تنها چند قلم دارو با کمبود مواجه شود که همواره نیز چنین مشکلاتی در کشور وجود داشته و مربوط به این دولت نیست.

وی افزود: کمبود دارویی که اخیرا ایجاد شد، مربوط به آنتی بیوتیک و سرم بود و علت کمبود این دو قلم دارویی نیز این بود که ما با یک آنفولانزای زودرس مواجه شدیم.

او اضافه کرد: همین معضل در برخی کشورهای پیشرفته مثل آمریکا و کانادا نیز وجود دارد چرا که آنفلوآنزای زودرس باعث بالا رفتن مصرف و مواجه شدن ما با کمبود دارو بود که البته این معضل با واردات و سه شیفته شدن تولیدات در حال جبران است.

بنابر اعلام خبرگزاری خانه ملت، عین اللهی در پایان، تصریح کرد: این قول را می‌دهم ظرف یک الی دو ماه آینده کمبود دارو در این چند قلم دارویی جبران شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.