معاون معماری و شهرسازی شهرداری شهرکرد گفت: حفظ و احیای بدنه اصلی کوی نمدمالان، گذر صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شهر، از میدان فردوسی تا میدان ابوعلی‌سینا در دستور کار است و اولویت‌های سیما و منظر شهر در این طرح مدنظر قرار می‌گیرد.

حفظ و احیای بدنه اصلی کوی نمدمالان شهرکرد

به گزارش قدس آنلاین، مرجان دادایی امروز _ سه‌شنبه بیست‌ونهم آذرماه _ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهرداری در حوزه مأموریت‌های کاری و وظایف خود مجوزهایی را صادر می‌کند، اظهار کرد: امروزه با توجه به توسعه شهر هوشمند و خدمات الکترونیک، ضرورت ایجاد زیرساخت برای ارائه خدمات غیرحضوری بیش از پیش شده است.

وی افزود: صدور گواهی ساختمانی با استفاده از درگاه ملی صدور مجوزها انجام می‌شود و می‌توان پرونده‌هایی را که به شهرداری ارجاع می‌شود به صورت فرآیندی از طریق سامانه الکترونیک پیگیری کرد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: یکی از مزیت‌های این طرح در حوزه شهرسازی صدور گواهی عدم خلاف در مراحل مختلف ساخت یک ساختمان از ابتدا تا پایان کار است.

دادایی اضافه کرد: بر اساس یک سری چک لیست‌ها می‌توان شاخص‌های مورد نظر را لحاظ کرد و در اختیار شهروندان قرار داد تا به صورت موازی بین مالک و شهرداری تبادل شود؛ کاربرد چک لیست‌ها بسته به نوع درخواست‌ها دارد.

وی تصریح کرد: در فرآیند بازنگری طرح جامع مرکز استان چهارمحال‌وبختیاری از نظر کارشناسی، از میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به منظور تحقق اهداف مورد نظر در نام‌گذاری شهرکرد به‌عنوان شهر ملی نمد و تلاش برای ارتقای آن به شهر جهانی نمد، بهره‌گیری می‌شود.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شهرکرد ادامه داد: حفظ و احیای بدنه اصلی کوی نمدمالان، گذر صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شهرکرد، از میدان فردوسی تا میدان ابوعلی‌سینا در دستور کار است و اولویت‌های سیما و منظر شهر در این طرح مدنظر قرار می‌گیرد.

دادایی با اشاره به لزوم حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال‌وبختیاری به‌ویژه شهرکرد، گفت: شهرداری در این راستا توسعه بازارچه صنایع‌دستی میدان قدس و ادامه بازارچه تا بلوار آیت‌الله کاشانی را اجرایی می‌کند.

وی افزود: در حال بازنگری طرح تفصیلی و جامع شهر هستیم، در کنار این بازنگری که متولی آن اداره راه و شهرسازی است، تهیه طرح جامع ترافیک شهری را نیز در دستور کار داریم تا عرض معابر بررسی و مشخص شود که چگونه می‌توان ترافیک شهر را در کنار تأمین پارکینگ، ساماندهی کرد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شهرکرد تاکید کرد: از تمام مسئولان استان می‌خواهیم تعامل خود را با شهرداری بیشتر کنند تا شاهد تحولات اساسی در شهر باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.