۱۰۰ نفر از افرادی که در آشوب‌های اخیر شهر مشهد بازداشت شدند و با اتهامی نظیر اخلال در نظم عمومی مواجه بودند، با نگاه اصلاحی و بهره‌مندی از رأفت اسلامی راهی اردوهای جهادی زیر نظر آستان قدس رضوی و خدمت به محرومان جامعه شدند.

بازداشتی‌های آشوب در مسیر اردوهای جهادی

به گزارش قدس خراسان آنلاین، در حالی که دستگاه قضایی با لیدرهای اصلی آشوب‌های خیابانی با قاطعیت برخورد کرد و تا امروز تعدادی از آن‌ها پس از اجرای مراحل قانونی و قضایی، طناب دار را مقابل صورت خود دیدند و جزای اقدامات خود را کشیدند، حالا با تدبیر قابل تحسین دستگاه قضایی در مرکز استان خراسان رضوی ۱۰۰ نفر از افرادی که در تجمعات و آشوب‌های خیابانی حضور داشتند و توسط مدافعان امنیت دستگیر شده بودند و اتهام آن‌ها اخلال در نظم، آسایش و آرامش عمومی است، با نگاه تربیتی، اصلاحی و بهره‌مندی از رأفت اسلامی راهی اردوهای جهادی حاشیه شهر و خراسان رضوی شدند تا خادمی برای مردم محروم باشند.

از همین رو روز گذشته تعدادی از بازداشت‌شدگان آشوب‌های خیابانی مشهد که با قرار وثیقه آزاد هستند، همراه با یکی از اعضای خانواده‌شان به دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان احضار شدند. در پی این اقدام و پیش از آنکه موضوع «قرار تعلیق تعقیب» به آن‌ها ابلاغ شود، یکی از مسئولان ارشد قضایی استان با حضور در جمع این افراد بیان کرد: افرادی که در محل حاضر هستند در تجمعات غیرقانونی شرکت کرده بودند؛ تجمعاتی که از سوی دوستداران مردم شکل نگرفته بود و قرار بود با حربه‌های مختلفی کشور را به سمت ناامنی هدایت کنند.

این مقام قضایی خطاب به افراد بازداشت شده گفت: آیا به صرف ادعای مرگ یک نفر(مهسا امینی) که هیچ سندی هم بر ضرب و شتم وجود نداشت باید عده‌ای گوش به فراخوان‌های دشمن بدهند؟ اصلاً این‌گونه بگوییم و فرض محال را بر این بگیریم که فرد مذکور در پی ضرب و شتم جان خود را از دست داده است. بر اساس قانون باید مأمور متخلف محاکمه و برای او رأی صادر می‌شد. مانند خیلی از پرونده‌هایی که شاید هیچ کس اطلاعی نداشته باشد و با فرد خاطی برخورد هم شده است.

آیا به جای تأمل، افراد باید به راحتی به فراخوان دشمن اعتنا کنند و تحت تأثیر ناآگاهی وارد بازی معاندان شوند؟ دشمن به دنبال همین ماجرا بود تا نقشه ناامن‌سازی کشور را رقم بزند.

تجمع و عملیات آموزش دیده‌ها

وی ادامه داد: تصور کنیم عده‌ای از شما برای تماشا و دیدن آنچه کف خیابان وجود داشت، به محل آمده بودید. همین امر ضد انقلاب را به هدفش می‌رساند. ۱۰۰ نفر تجمع کنند و پنج فرد وابسته آموزش دیده نقشه خود مانند آتش زدن ماشین پلیس، حمله به مدافعان امنیت، تخریب اموال عمومی و خصوصی، راهبندان و ... را عملی کنند. دشمن همین را می‌خواهد که از آب گل‌آلود ماهی خودش را بگیرد.

یکی از اهداف دشمن همین است که عده‌ای از جوان‌ها بازداشت، برخی هم در این میان کشته و تعدادی هم مجروح شوند. آن‌ها طوری برای خود برنامه‌ریزی کرده بودند که در هر صورت پیروز میدان باشند که این‌گونه نشد. در طراحی آن‌ها اگر فردی دستگیر می‌شد، می‌گفتند دیکتاتوری وجود دارد. اگر کشته‌سازی صورت می‌گرفت، حمله به نظام در دستور کار آن‌ها بود و اگر فردی در این میان مصدوم می‌شد که باز طراحی دیگری در پیش می‌گرفتند. اگر پلیس و مدافعان مظلوم امنیت هدف حمله آشوبگران بودند و آسیبی می‌دیدند پازل دیگری را اجرا می‌کردند تا امنیت از بین برود.

وی بیان کرد: با توجه به بررسی‌های دقیقی که در پرونده شما صورت گرفته مشخص شده شما در دام فضاسازی‌های رسانه‌ای معاندان قرار گرفته‌اید و جرایم شما امنیتی نیست؛ اما دشمن سعی می‌کرد شما در زندان بمانید که با هوشیاری مسئولان قضایی استان دست آن‌ها رو شد. هرچند حضور شما در تجمعات غیرقانونی، نظم جامعه را به هم ریخته بود، مغازه‌دارها از ترس، کاسبی را تعطیل کردند، بیماری ترسید برای ادامه درمان به بیمارستان مراجعه کند. شما در نظم عمومی اخلال ایجاد کرده‌اید.

قرار تعلیق تعقیب تا دو سال

این قاضی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد تصریح کرد: بر همین اساس تصمیم گرفته شد «قرار تعلیق تعقیب» به مدت دو سال برای شما در نظر گرفته شود و اگر در این مدت مرتکب جرم دیگری نشوید، این پرونده برای شما سابقه نمی‌شود. اما جرایم افرادی که امنیت جامعه را هدفمند به خطر انداختند، به هیچ عنوان نادیده گرفته نمی‌شود و با آن‌ها قاطعانه برخورد خواهد شد همان‌طور که تا امروز این‌گونه بود.

جوانی و نشاط شما برای مسئولان قضایی هم مهم است. امیدواریم این موضوعات برای تمامی متهمان آشوب‌های خیابانی درس عبرتی باشد. دشمن با مطرح کردن افرادی مانند مریم رجوی که سابقه ترورهای کور آن‌ها در دهه ۶۰ و جنایت‌هایشان در حق ملت فراموش نمی‌شود، به دنبال چیست؟ یا فرزند شاه معدوم پس از ۴۰ سال فرارش از کشور که زندگی خود را با سرمایه‌های سرقت شده ملت می‌گذراند، به دنبال ایجاد آزادی در کشور ماست؟

قاضی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: چطور عده‌ای از این معاندان قصد داشتند سردار سلیمانی را که نماد دفاع از اسلام، مظلوم و ناموس ایرانی بود، دشمن ملت نشان دهند. مگر مردم واقعیت‌ها را نمی‌بینند؟ سردار سلیمانی که سال‌ها پیش می‌توانست بازنشسته شود و خانه‌نشینی کند، کیلومترها دورتر برای دفاع از مظلوم و اسلام ایستاد تا دست داعشیان پلید به ناموس ایرانی نرسد.

سلبریتی‌های خودفروخته در ویلاهای لاکچری

آن‌ها دلشان برای جوانان ایرانی نسوخته و تنها می‌خواستند از جوان‌ها استفاده کنند تا به هدف برسند. اینکه برخی سلبریتی‌های ورزشکار که با سرمایه همین کشور رشد کرده‌اند و حالا در زمین اسرائیل بازی می‌کنند و صفحات مجازی‌شان را برای گرفتن دلار فروخته‌اند، فراخوان می‌دهند، بی‌شک دلسوز جوانان ما نیستند. آن‌ها در ویلاهای لاکچری خود تفریح می‌کنند و عده‌ای در بازی آن‌ها گرفتار می‌شوند. چگونه می‌شود برای فردی که دو جوان مدافع امنیت را به شهادت می‌رساند سوت و کف بزنند؛ اما همین که اعدام می‌شود هشتگ‌های «نه به اعدام» می‌زنند. مگر این دو عزیز بسیجی مادر و پدر نداشتند؟ مگر آن‌ها حقی ندارند؟

آستان قدس، پای کار اصلاح رفتاری بازداشتی‌ها

خانواده شما که در این جلسه حضور دارند، طاقت وارد آمدن کوچک‌ترین آسیب به شما را ندارند.

وی تصریح کرد: از امروز شما با توجه به اعلام رضایتی که داشتید به مدت یک ماه در اختیار بنیاد برکت آستان قدس رضوی قرار خواهید گرفت تا در حوزه اردوهای جهادی و خدمت به محرومان حاشیه‌نشین شهرها و روستاهای استان با برنامه‌ریزی متولیان امر شرکت کنید. این مقوله در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب قرار دارد که فرمودند: «جوانان و نوجوانانی که در کف میدان حضور دارند فرزندان خودمان هستند و به دلیل هیجانات و احساسات در مسائل وارد میدان شدند».

در پایان برای این افراد قرار تعلیق تعقیب به مدت دو سال صادر شد و در اختیار آن‌ها قرار گرفت. این افراد ضمن اینکه باید در اردوهای جهادی شرکت کنند، از حضور و رفت و آمد در محل‌های احتمالی تجمعات غیرقانونی که توسط گروه‌های معاند فراخوان داده می‌شود نیز باید پرهیز کنند.

خبرنگار: عقیل رحمانی

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ف.ص IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    0 0
    خداخیرتون بده الهی ولی مگه اونها قدر میدونند ...