مشاور معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی یکی از مشکلات اساسی مراکز ملکی را تعرفه‌گذاری خدمات پزشکان و تفاوت تعرفه مورد عمل در مراکز درمانی تأمین اجتماعی با مراکز دانشگاهی ذکر کرد و گفت: یکسان‌سازی تعرفه پزشکان در مراحل نهایی است و این امر می‌تواند گام مهمی در جذب پزشکان بیشتر در بخش درمان سازمان تأمین‌اجتماعی و ارائه خدمات بیشتر و بهتر به بیمه‌شدگان باشد.

یکسان سازی تعرفه‌های پزشکی تامین اجتماعی با مراکز دانشگاهی‌

به گزارش قدس آنلاین، جلسه شورای منطقه ۴ مدیریت‌های درمان تأمین‌اجتماعی متشکل از استان‌های اصفهان، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، قم و منطقه کاشان، به میزبانی مدیریت درمان تأمین‌اجتماعی کاشان و با حضور دکتر داریوش پناهی‌زاده مشاور معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی و دکتر شهرام غفاری مدیرکل درمان غیرمستقیم این سازمان برگزار شد.

دکتر داریوش پناهی‌زاده مشاور معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی اهمیت برگزاری این نشست‌ها را در آشنایی مدیران درمان با یکدیگر و انتقال و اشتراک تجربیات موفق استان‌ها دانست و تأکید بر اینکه گزارشات ارسالی از مناطق مختلف، در ستاد درمان جمع‌آوری شده و به اطلاع مدیرعامل رسانده می‌شود، گفت: در بحث درمان چند موضوع باید پیگیری شود. یکی از این مباحث اصلاح تعرفه پزشکان است که به عنوان علت‌العلل بسیاری از مشکلات تلقی می‌شود. اصلاح تعرفه‌ها پیگیری شده و با نظر موافق مدیرعامل محترم سازمان، مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

پناهی‌زاده در ادامه یکی از مشکلات اساسی مراکز ملکی را تعرفه‌گذاری خدمات پزشکان و تفاوت تعرفه مورد عمل در مراکز درمانی تأمین اجتماعی با مراکز دانشگاهی ذکر کرد و گفت: یکسان‌سازی تعرفه پزشکان در مراحل نهایی است و این امر می‌تواند گام مهمی در جذب پزشکان بیشتر در بخش درمان سازمان تأمین‌اجتماعی و ارائه خدمات بیشتر و بهتر به بیمه‌شدگان باشد.

پناهی‌زاده، بخش درمان را پناهگاه بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی دانست و گفت: ما باید با استفاده از پتانسیل‌های موجود، بهترین خدمات درمانی را ارائه دهیم تا بیماران به‌ویژه سالمندان، دغدغه درمان و هزینه درمان را نداشته باشند.

همچنین در این نشست دکتر شهرام غفاری، مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این جلسه، خدمات درمانی کیفی و در دسترس را حق جامعه کارگری و بازنشستگان دانست و تأکید کرد: مدیران استانی باید اهتمام ویژه‌ای در رسیدگی به اسناد خسارات متفرقه و هزینه‌های درمان بیمه‌شدگان در مراکز غیرطرف قرارداد و پرداخت هزینه‌های بیمه شدگان در کمترین زمان ممکن داشته باشند.

غفاری، ایجاد تسهیلات ویژه درمانی برای بازنشستگان را یکی از نمونه‌های بارز عدالت دانست و اظهار امیدواری کرد که بتوان با ارائه ایده‌های جدید، در زمینه ارائه خدمات درمانی مطلوب و جامع به بازنشستگان و ایجاد روحیه و قوت قلب برای جوانان گام‌های اساسی برداشت.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی ارائه و انتقال تجربیات استان‌ها را یکی از راهکارهای رفع مشکلات و چالش‌های درمانی برشمرد و گفت: اشتراک‌گذاری تجربیات آزموده شده در مناطق به ستاد و سایر استان‌ها، مسیر حل مشکلات درمانی را کوتاه می‌کند.

غفاری در مورد برنامه‌های اجرا شده اخیر سازمان ازجمله نسخه الکترونیک و طرح دارویار، توضیحاتی ارائه کرد و از مدیران استانی خواست که بر اجرای دقیق و کامل طرح نسخه الکترونیک و نیز طرح دارویار که از مهم‌ترین اقدامات تحولی در بخش درمان کشور هستند، نظارت مستمر و جدی داشته باشند.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، در ابتدای این جلسه، دکتر امیررضا آذرنوش مدیر درمان تأمین‌اجتماعی کاشان ضمن خیرمقدم به شرکت‌کنندگان اظهار امیدواری کرد که این جلسه نتایج خوبی را به دنبال داشته و با ارائه راهکارهای منطقی منشأ حل مسائل کلیدی باشد. وی همچنین طرح و پیگیری چالش‌های مطرح شده از سوی مدیران استانی در چنین جلساتی را زمینه‌ساز ارتقای خدمات درمان سازمان تأمین‌اجتماعی و ارائه خدمات بهتر و بیشتر به بیمه‌شدگان دانست.

دکتر روح‌الله سهرابی مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان مرکزی و دبیر شورای منطقه ۴ مدیران درمان تأمین‌اجتماعی استان‌ها نیز در این جلسه، گزارشی از مصوبات جلسه قبل این شورا ارائه کرد و تأمین نیروی انسانی متخصص و اصلاح تعرفه‌ها را از مهم‌ترین مسائل و چالش‌های مشترک مدیریت‌های درمان عضو شورای منطقه ۴ دانست.

گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی حاکی است مدیران ستادی و استانی بخش درمان سازمان تأمین‌اجتماعی در حاشیه برگزاری جلسه شورای منطقه ۴ مدیریت‌های درمان تأمین‌اجتماعی استان‌ها، از بخش‌های مختلف بیمارستان تک‌تخصصی زنان و زایمان شبیه‌خوانی کاشان نیز بازدید کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.