میعادفر با بیان اینکه افزون بر سه هزار دستگاه آمبولانس با عمر بالای ۱۵ سال در کشور فعال است، گفت: استفاده از این تعداد آمبولانس قانونی نیست.

به گزارش قدس آنلاین، رییس سازمان اورژانس کشور گفت:یکی از مشکلات و دغدغه‌های مهم اورژانس کشور فرسودگی آمبولانس‌ها است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در این راستا با اختصاص بودجه‌ای ویژه در اعتبارات سال آینده به سازمان اورژانس کشور کمک کنند.

وی با بیان اینکه در بودجه‌ریزی سال ۱۴۰۲ اختصاص درصدی از فروش سیگار به حوزه سلامت ضروری است، تصریح کرد: با اختصاص این رقم از محل مالیات بر فروش سیگار می‌توان اقدام‌های ارزشمندی در حوزه سلامت انجام داد.

میعادفر با اشاره به اینکه ناوگان آمبولانس کشور ارتقا می‌یابد، ابراز داشت: توسعه اورژانس موتوری و تأمین نیروی انسانی نیز برای سال آینده در دستور کار است.

رییس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه از نظر حوادث ترافیکی به نسبت کشورهای دیگر وضعیت خوبی نداریم، افزود: سالانه ۶۰۰ هزار نفر در حوادث ترافیکی جاده‌های درون و برون‌شهری مصدوم می‌شوند.

وی به همه‌گیری ویروس کرونا طی سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت به دلیل محدودیت‌های ترافیکی ضریبی از مرگ بر اثر تصادفات جاده‌ای کاهش یافت، اما با افزایش تردد در نیمه دوم سال گذشته، مرگ ناشی از تصادفات هشت درصد افزایش پیدا کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.