وزیر خارجه روسیه می‌گوید اتحادیه اروپا تحقیقات مناسبی در مورد انفجارهای نورد استریم انجام نمی‌دهد.

انتقاد لاوروف از تحقیقات ناکافی درباره انفجار نورد استریم

به گزارش قدس آنلاین سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) گفت به نظر می‌رسد هیچ کشور اروپایی تحقیقات مناسبی در مورد مجموعه انفجارهایی که در ماه سپتامبر منجر به آسیب به خطوط لوله گاز نورد استریم شد، انجام نمی‌دهند.

به گزارش رویترز، لاوروف گفت: «پس از انفجارهای نورد استریم - که به نظر می‌رسد هیچ کس در اتحادیه اروپا قرار نیست به طور عینی در مورد آن تحقیق کند - روسیه انتقال گاز از طریق مسیرهای شمالی را متوقف کرد.»

در ماه سپتامبر، یک رشته انفجار در نورد استریم سبب نشتی گاز در این خط لوله حیاتی شد. بازرسان در سوئد و دانمارک می‌گویند این رخداد «عمدی» و در جریان یک خرابکاری صورت گرفته است.

روسیه انگلیس را مسئول این انفجارها دانسته و در مقابل لندن این اتهام را رد کرده است. برخی دولت‌ها و تحلیلگران غربی در ابتدا مدعی شدند روسیه در پس این حملات بوده است، اما واشنگتن پست به تازگی، به نقل از دیپلمات‌ها و مقامات اطلاعاتی گزارش داده که هیچ مدرک قاطعی که نشان دهد روسیه پشت این حملات بوده، به دست نیامده است.

خطوط لوله نورد استریم ۱ و ۲ سالانه ۱۱۰ میلیارد مترمکعب گاز را از روسیه به اتحادیه اروپا منتقل می‌کردند که بیش از نیمی از حجم صادرات عادی گاز روسیه است. بخش‌هایی از خطوط لوله که از روسیه به آلمان امتداد دارند، در عمق ۸۰ تا ۱۱۰ متری قرار دارند و مسکو می‌گوید هنوز تصمیمی برای تعمیر آن‌ها گرفته نشده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.