رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: چاقی منشا بیماری‌های فشار خون است که یک چهارم جمعیت را درگیر کرده است. کیفیت زندگی افراد را چاقی تحت تاثیر قرار داده است ، به طوری که چاقی بر طول عمر اثر منفی می گذارد.

علوم پزشکی: بیش از ۶۰ درصد جمعیت کشور دچار اضافه وزن و چاقی هستند

به گزارش قدس آنلاین رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: جراحی چاقی یک عمل ضروری برای سلامت بیماران است و یک جراحی زیبایی به حساب نمی‌ شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ عبدالرضا پازوکی در پنجمین کنگره بین المللی جراحی‌های چاقی و متابولیک گفت: اضافه وزن و چاقی یکی از معضلات جامعه در حوزه سلامت است و بیش از ۶۰ درصد جمعیت ایران از مشکل اضافه وزن و چاقی رنج می‌برند که در حدود ۵۰ میلیون نفر از جمعیت کشور می شود.

او ادامه داد:چاقی منشا بیماری‌های فشار خون است که یک چهارم جمعیت را درگیر کرده است. کیفیت زندگی افراد را چاقی تحت تاثیر قرار داده است ، به طوری که چاقی بر طول عمر اثر منفی می گذارد.

به گفته وی، جراحی چاقی بر کاهش عوارض بیماری‌های ناشی از چاقی اثر خوبی گذاشته است، بنابراین جراحی چاقی یک عمل ضروری برای سلامت بیماران است و یک جراحی زیبایی به حساب نمی‌آید.

پازوکی ادامه داد: از سال ۸۴دوره کوتاه مدت جراحی چاقی و از سال ۸۶ اولین دوره فلوشیپ جراحی چاقی راه اندازی شد و الان شش مرکز دانشگاهی مشغول به تربیت فلوشیپ در حوزه جراحی چاقی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: ایران بعد از آمریکا و چین سومین کشور از نظر تعداد مقالات در حوزه جراحی چاقی محسوب می شود. نـوآوری در زمینه ساخت تجهیزات حوزه جراحی چاقی اقدامات خوبی در ایران انجام شده است.

منبع: عصر ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.