رئیس جمهور الجزایر تأکید کرد که کشورش در امور داخلی تونس مداخله نمی‌کند و این کشور دچار فروپاشی نخواهد شد.

رئیس جمهور الجزایر: تونس دچار فروپاشی نخواهد شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر در مصاحبه با رسانه‌های داخلی این کشور گفت: ما در امور داخلی تونس مداخله نمی‌کنیم و به ملت این کشور احترام می‌گذاریم. ما همچنین با مداخله خارجی در امور تونس مخالفیم. طبقه سیاسی در تونس یک طبقه ملی‌گرا و آگاه هستند. ما روابط قوی با این کشور داریم و هرگز رویکردی را که درباره انقلاب ما داشتند فراموش نمی‌کنیم. تونس از زمان استقلال تا به امروز هیچ آسیبی به الجزایر نزده است.

وی گفت: قیس سعید، رئیس جمهور تونس یک برادر ملی‌گرا است و تونس هرگز دچار فروپاشی نخواهد شد.

وی گفت: سال ۲۰۲۳ ما به گروه بریکس می‌پیوندیم البته به شرط اینکه بتوانیم تولیدمان را تا ۲۰۰ میلیارد دلار افزایش دهیم. ما ۲۰ میلیارد دلار از اموال غارت شده در پرونده‌های فساد را بازگردانیم. ما مکانیزم‌هایی برای استرداد اموال غارت شده داریم.

تبون گفت: آمریکا یک کشور دوست است. چین و هند نیز جزو کشورهای دوست هستند و هیچ مشکلی در این زمینه نیست. زمانی که تو دوست من هستی نباید به من بگویی که به کجا بروم. من به روسیه سفر خواهم کرد. روابط میان الجزایر و روسیه به بیش از ۶۰ سال باز می‌گردد.

وی همچنین گزارشات درباره وجود میانجیگری برای رفع تنش‌ها با مراکش را تکذیب کرد. پیش از این رسانه‌ها اعلام کرده بودند که پادشاه اردن رهبری تلاش‌ها برای رفع اختلافات میان الجزایر و مراکش را بر عهده دارد.

تبون همچنین تاکید کرد که روابط با اروپا ادامه دارد و تنها به ویزا محدود نمی‌شود بلکه بیشتر از آن است.

رئیس جمهور الجزایر درباره پروژه انتقال گاز میان الجزایر، نیجر و نیجریه گفت: مرحله بررسی‌ها تقریباً به پایان رسیده است و بخشی از این پروژه انجام شده است اما این پروژه در معرض تنش قرار می‌گیرد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.