عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه عرضه خودرو در بورس کالا مورد تایید مجلس شورای اسلامی است، گفت: اگر عرضه خودرو در بورس کالا به هر دلیلی متوقف شود، پس از مدت کوتاهی شاهد جهش قابل‌توجه قیمت خودرو در بازار آزاد خواهیم بود.

عرضه خودرو در بورس کالا موجب کاهش جهش‌های قیمتی و دلالی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، ‌محمد صفایی در مورد عرض‌ه خودرو در بورس کالا بیان داشت: عرضه خودرو در بورس، اقدام خوبی است که موفق ارزیابی می‌شود؛ باید قرعه‌کشی خودرو را برای همیشه حذف کنیم چون این شیوه نوعی بلیت بخت آزمایی است.

وی تأکید کرد: باید عرضه خودرو در بورس کالا انجام شود تا هم از قیمت‌های دستوری جلوگیری شود و هم تولیدکننده و مصرف‌کننده در این عرضه متضرر نشوند، بدین ترتیب خودرو با قیمت واقعی و عرضه رقابت سالم،‌ به دست مردم می‌رسد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: اقدام بورس برای عرضه خودرو مورد تایید مجلس است و می تواند به توسعه اقتصاد کشور کمک کند.

نماینده مردم گناباد در مجلس بیان داشت: اگر عرضه خودرو در بورس کالا به هر دلیلی متوقف شود، پس از مدت کوتاهی شاهد جهش قابل‌توجه قیمت خودرو در بازار آزاد خواهیم بود، چنین رخداد شوکه‌کننده‌ای در بازار سکه و طلا تجربه شده است.

صفایی تصریح کرد: عرضه خودرو در بورس کالا به عنوان یک راه‌حل بالقوه جهت جلوگیری از فعالیت دلالان و تعیین قیمت خودرو در بستری شفاف و متناسب با عرضه و تقاضا است و باید با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    0 0
    اولا بورس هم عرصه تاخت و تاز دلالان است. ثانیا رقابت در بورس را مردم رقم نمیزنند بلکه باز عده ای خاص عمدتا از کارگزاری ها؛؛ پس اینقدر سنگ بورس به سینه نزنید، نمونه خیانت بورس در بحث دارا یکم و هویداست