با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بخش نورولب بای پلین(آنژیو مغزی بای پلین) نخستین بخش در کشور است که به منظور انجام تمام اعمال جراحی مرتبط با مغز و نخاع و همچنین خدمت‌رسانی به بیماران سکته مغزی و جلوگیری از عوارض ناشی از آن با هزینه‌ای بیش از 350 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

راه‌اندازی اولین دستگاه آنژیوگرافی مغزی کشور در مشهد

به گزارش قدس خراسان، بخش نورولب بای پلین(آنژیو مغزی بای پلین) نخستین بخش در کشور است که به منظور انجام تمام اعمال جراحی مرتبط با مغز و نخاع و همچنین خدمت‌رسانی به بیماران سکته مغزی و جلوگیری از عوارض ناشی از آن با هزینه‌ای بیش از 350 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بهره‌برداری از این دستگاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سطح خدمات پزشکی خراسان رضوی بسیار خوب بوده و دانشگاه پیشرفته علوم پزشکی مشهد هم تمامی خدمات درمانی را به نحو احسن دارد و از مناطقی که از میزان رضایت‌مندی بالای خدمات درمانی برخوردار بوده منطقه شرق کشور است.

بهرام عین‌اللهی خاطرنشان کرد: طی دیروز و امروز افتتاح مرکز ناباروری نوید را در بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) کاشمر و راه‌اندازی دستگاه آنژیوگرافی مغزی بیمارستان قائم(عج) مشهد را داشتیم و این موضوع نشان از توجه همزمان به موضوعات فرزندآوری و درمان اثربخش بیماران دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه خراسان رضوی به جهت جمعیت میلیونی زائران امام رضا(ع) بیماران زیادی دارد، خاطرنشان کرد: در تمامی نقاط این استان به‌ویژه مشهد بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات درمانی در تمامی ایام سال، به‌خصوص در ایام خاص سال و تمامی این خدمات به‌خوبی و به‌ نحو احسن ارائه می‌شود.

وی افزود: دستگاه جدید با امکانات پیشرفته بوده و باید بگوییم که مراجعه بیماران سکته مغزی در ۳ ساعت اول در امر درمان موفق بسیار حائز اهمیت بوده و علاوه بر آن به بیماران الکتیو هم کمک می‌کند تا تشخیص صحیح و درمان به‌موقع داشته باشند.

عین‌اللهی با تاکید بر اینکه دستگاه آنژیوگرافی مغزی برای اولین بار در کشور راه افتاده و برای این دستگاه پیشرفته ارز ترجیحی اختصاص دادیم، گفت: این ارز در دارو برداشته شده، زیرا بیمه در قالب طرح دارویار هزینه‌ها را پراخت می‌کند، اما در این دستگاه بیمه امکان پوشش ندارد و از ارز ترجیحی استفاده می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: بنا داریم تا مشابه این دستگاه را در دیگر نقاط کشور فعال کنیم تا امکان ارائه خدمات آنژیوگرافی مغزی همچون مشهد در تمامی نقاط کشور فراهم باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.