فرمانده انتظامی شهرستان البرز از دستگیری عامل قدرت‌نمایی با سلاح و انتشار مطالب تهدیدآمیز در فضای مجازی خبر داد.

دستبند پلیس بر دستان عامل قدرت‌نمایی در فضای مجازی

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ بهرام منصوری افزود: به دنبال انتشار تصاویری از ترویج قدرت نمایی با سلاح گرم توسط فردی شرور در فضای مجازی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری "مهرگان" با انجام کارهای اطلاعاتی و پلیسی عامل قدرت نمایی فضای مجازی و فرد شرور را شناسایی و طی عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان البرز، با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های اصلی پلیس رصد تحرکات اراذل و اوباش در فضای مجازی است که عمدتاً این افراد با انتشار تصاویر و فیلم‌هایی از اقدامات مجرمانه و قدرت نمایی خود سعی در جلب توجه و اعلام موجودیت می‌کنند، گفت: پلیس با پایش و رصد مستمر این اقدامات و تحرکات مجرمانه، با قاطعیت فرصت عرض اندام را از آنان سلب خواهد کرد.

سامانه پیام کوتاه ۱۱۰۲۸ قزوین

جانشین فرماندهی انتظامی استان قزوین از راه اندازی سامانه پیامکی ۱۱۰۲۸ خبر داد.

سرهنگ داود عبدالمالکی افزود: سامانه پیام کوتاه ۱۱۰۲۸ این فرماندهی در راستای اجرای تدابیر ابلاغی و به منظور ارائه خدمات انتظامی به افراد سخت گویش و کم شنوا از تاریخ ۵/۳/۱۳۹۳ در مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ در سراسر کشور راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی افزود: این سامانه به‌صورت دو طرفه قابلیت استفاده را دارد به نحوی که در صورت ارسال پیامک از سوی شهروندان امکان پاسخگویی به آنان امکان پذیر است.

سرهنگ عبدالمالکی اظهار داشت: شایان ذکر است پیامک‌های دریافتی در چهار مؤلفه - فوریتی - غیرفوریتی - راهنمایی و مزاحمت تقسیم بندی می‌گردد که در خصوص هرکدام برابر موضوع اعلامی و رسیدگی و پاسخ شهروند ارسال می‌گردد.

وی افزود: هدف از راه اندازی سامانه پیام کوتاه ۱۱۰ و ارتباط از طریق پیام کوتاه با مرکز فوریت‌های پلیس را خدمت رسانی پلیس به همه افراد جامعه از افراد سخت گویش، ناشنوا و عموم افرادی که به دلایل مختلی قادر به برقراری ارتباط کلامی با پلیس نیستند در راستای تحقق شعار پلیس هوشمند و پاسخگو است.

جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: ترویج عدالت اجتماعی و تساوی حقوق شهروندان، دستیابی به سایر مسیرهای ارتباطی شهروندان با پلیس، بهره‌گیری از توان بالقوه مردمی در تأمین امنیت جامعه از دیگر اهداف راه اندازی این سامانه است.

وی تاکید کرد: تعریف شماره مختص هر استان برای دریافت و ارسال پیام کوتاه (پیش شماره ۱۱۰ و کد استان) است. به عنوان مثال استان خراسان رضوی ۱۱۰۵۱، البرز ۱۱۰۲۶و در قزوین ۱۱۰۲۸، دریافت پیامک در حوزه‌های عملیاتی از قابلیت‌های این سامانه است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.