۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
کد خبر: 837478

جوان پرپر شده در کربلای ۶ که تازه تفحص شده است، میهمان خواهر و برادرهای وطنی خود در موسسه فرهنگی قدس شد.

شهید گمنام میهمان قدسی‌ها شد

به گزارش قدس خراسان، لحظاتی بعد از اذان ظهر روز دوشنبه پنجم دی ماه، درست یک روز مانده به سالروز شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها، به همت بسیج رسانه موسسه فرهنگی قدس، اهالی روزنامه مقابل درب اصلی منتظر استقبال از مهمان عزیزی هستند که هم نشان بانوی غریب مدینه را دارد و هم آمده است تا حرمت خون شهیدان را یادآوری کند.

با سلام و صلوات تابوت گل آذین شده شهید همزمان با اذان ظهر روی دستان اهالی موسسه فرهنگی قدس وارد ساختمان روزنامه می‌شود و با همراهی جمعی از اهالی رسانه به سمت نمازخانه تشییع می‌شود.

شهید گمنام میهمان قدسی‌ها شد

با صدای صلوات‌های پی در پی، تعداد بیشتری از حاضران در ساختمان، به سمت نمازخانه می‌روند تا از لحظات پربرکتی که شهید گمنام مهمان‌شان شده است بیشتر فیض ببرند، میهمان گمنام تازه تفحص شده جوانی است که در عملیات کربلای ۶ به شهادت رسیده و در حالی پرچم ایران او را به آغوش کشیده، که پیش از این، از هستی خود برای حفظ کیان ایرانش گذشته است.

شهید گمنام میهمان قدسی‌ها شد

با تمام شدن نماز، صدای روضه‌خوانی و عزاداری در نمازخانه فضا را پر می‌کند و قطرات اشک جاری شده از چشم‌ها برای ماتم سالروز شهادت حضرت زهرا(ع) و غریبی شهید خبر از دل شکستگی آدم‌هایی می‌دهد که دلشان با غم غریبی خاندان پیامبر(ص) گره خورده است.

شهید گمنام میهمان قدسی‌ها شد

مداح مراسم از پیوند گمنامی شهدا با حضرت زهرا سلام الله علیها یاد می‌کند و می‌خواند: دل سرگشته‌ام گشته هوایی...کجایید ای شهیدان خدایی... نوای نای غم شد نینوایی.... بلاجویان دشت کربلایی.... سبک بالانه سوی حق پرواز کردند... از جبهه ها تا به خدا پرواز کردند... مداح با یاد کردن شب شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و حال و هوای خانه آن حضرت و فرزندانش ادامه می‌دهد: از وجود او نشانی مانده بود.... پوستی بر استخوانی....سردار و بدر و خیبر دیگر زپا فتاده... دستی به دوش سلمان... دستی به سر نهاده.... با یاد کردن مداح مراسم از مظلومیت حضرت علی علیه‌السلام حال و هوای خاصی بر محفل تشیع شهید گمنام حاکم می‌شود و چشمان بسیاری به اشک برای خاندان امیرالمومنین علیه السلام متبرک می‌شوند.

شهید گمنام میهمان قدسی‌ها شد

جمعیت در انتهای مراسم دور تا دور ایستاده زمانی را سینه‌زنی می کنند و بعد از طواف پیکر شهید با تکرار یاابن الزهرا(ع) او را تا درب آمبولانس بدرقه می‌کنند.

شهید گمنام میهمان قدسی‌ها شد

شهید می رود... اما تجربه حضور یک شهید این دغدغه را در اهالی رسانه به وجود می‌آورد که دست و دلشان برای دفاع از مظلومیت شهیدان نلرزد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.