عضو هیات مذاکره‌کننده جنبش انصارالله یمن در سخنانی به ائتلاف متجاوز سعودی نسبت به هرگونه اقدام در جهت تشدید محاصره اقتصادی یمن هشدار داد.

هشدار صنعا به ائتلاف سعودی درباره تشدید محاصره اقتصادی یمن

به گزارش قدس آنلاین، از پایگاه خبری العهد، «عبد الملک العجری» عضو هیات مذاکره کننده جنبش انصارالله یمن در سخنانی در این باره اظهار داشت: هرگونه اقدام ائتلاف متجاوز سعودی در راستای تشدید محاصره اقتصادی به معنای ممانعت از هرگونه پیشرفت در حل و فصل پرونده انسانی و اقتصادی یمن و همچنین تضعیف تلاش‌ها و اهداف جلسات گفت‌وگوی فشرده هفته‌های گذشته است.

وی تاکید کرد: کشورهای متجاوز مسئول هرپیامدی هستند که در نتیجه این تشدید محاصره اقتصادی رخ دهد.

«علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز دوشنبه شب گفت که آمریکا و انگلیس مسئول وضعیت کنونی یمن هستند.

وی در توییتی نوشت: درهای صلح باز است اما موانع آن آمریکا، انگلیس، عربستان سعودی و امارات هستند که تجاوز به یمن را متوقف و محاصره را رفع نمی‌کنند و در پرونده‌های بشردوستانه مانند بازگشایی فرودگاه‌ها و بنادر و نیز پرداخت حقوق کارکنان دولت از درآمدهای نفت و گاز سر باز می‌زنند.

وی افزود: معیارهای دوگانه آمریکا در قبال یمن مشخص و واضح است؛ در حالی که آمریکا در موضوع اوکراین خواستار عقب نشینی [نیروهای روسیه] برای برقراری صلح و مذاکره به عنوان یک اصل اساسی است اما در خصوص یمن موضع آمریکا با اصرار و تحمیل منطق برتری مجرمانه و ادامه رفتار تهاجمی، بدون توقف تجاوز، رفع محاصره، مقابله با آثار تجاوز و عقب نشینی نیروهای اشغالگر متفاوت است.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله اضافه کرد: هدف مردم یمن دست آوردن حاکمیت، استقلال و حل مشکلات خود به دور از قیمومیت خارجی است و با تمام توان از آن دفاع می‌کنند.

القحوم با تأکید بر اینکه نمی‌توان از منافع ملی چشم پوشی و درباره آن مصالحه کرد، گفت که مسئول وضعیت کنونی، این مخالفت، وقت تلف کردن و لجبازی، آمریکا و انگلیس هستند.

وی در پایان خطاب به آمریکا و انگلیس گفت که آنها می‌توانند بین صلح عادلانه یا متحمل شدن هزینه‌هایی که برای امنیت آنها خواهد داشت یکی را انتخاب کنند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

این کشورها پس از ۷ سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به عمق خاک آن‌ها مجبور به پذیرش آتش بس شدند.

آتش بس یمن که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شده است به دنبال رایزنی‌های سازمان ملل متحد پیش از این یک بار تمدید شده بود. تمدید ۲ ماهه این آتش بس ۱۱ مرداد ماه به پایان رسید که بار دیگر تمدید شد و ۱۰ مهر پایان یافت.

پیش تر سرلشکر «جلال الرویشان» معاون دفاعی و امنیتی نخست وزیر یمن گفته بود که وضعیت نه صلح و نه جنگ یک تهدید است و تکیه ما بر اتحاد ملت و مسئولان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.