فیلم فرزندان شب، به کمک نابازیگران به داستان کودکانی می پردازد که تحت‌تأثیر داعش و رفتارهای وحشیانه آن، دست به اعمالی می‌زنند که از یک نوجوان ۱۰-۱۲ ساله اصلاً انتظار نمی‌رود.

تجربه بازسازی یک روایت پژوهش شده به کمک نابازیگران و انیمیشن در فیلم فرزندان شب

به گزارش قدس آنلاین، بهروز نورانی‌پور که پیش از این مستند  A۱۵۷ را با موضوع داعش ساخته بود، در فیلم بازسازی شده «فرزندان شب» روایتی براساس پژوهش از این پدیده شوم را به مخاطب خود نشان داده است.

نورانی پور در خصوص این مستند گفت: مستند فرزندان شب، به کمک نابازیگران به داستان کودکانی می پردازد که تحت‌تأثیر داعش و رفتارهای وحشیانه آن دست به اعمالی می‌زنند که از یک نوجوان ۱۰-۱۲ ساله اصلاً انتظار نمی‌رود. علاوه بر این، اعتقادات آن‌ها نیز تحت تأثیر داعشی‌ها به سمت رفتارهای افراطی و تکفیری رفته است. ریشه‌یابی این رفتار عجیب یکی از مهم‌ترین بخش‌های فیلم «فرزندان شب» به کمک انیمیشن است که نشان از خطری بزرگ می‌دهد.

 فیلم فرزندان شب در این سال ها پس از تولید، بارها مورد نقد و بررسی قرار گرفته است. این فیلم، پژوهشی درباره فردای جنگ و بازماندگان جنگ و تبعاتی است که آنها به جوامع خود تحمیل می دارند.

 نورانی پور در این باره می‌گوید: در فرزندان شب ابتدا ایده تولید یک انیمشین حدود ده دقیقه درباره فضای دست های پشت پرده داعش را داشتم که به مرور با گردآوری پژوهشی در این باره، تصمیم گرفتم با بازسازی گفت و گوها به کمک نابازیگران و وفادار به حقیقت،  از زاویه ای دیگر به این موضوع نگاه کنم. هر چند این اثر در ادامه دیگر آثار قبلی ام حول دغدغه‌ های جنگ داعش در عراق به تولید رسید و البته با نقد و نظرات مختلفی هم روبه رو بوده است. سبک و ساختار فرزندان شب در راستای سیاق دیگر فیلم های من نیست اما به لحاظ جنبه های مختلف لحاظ شده در کار قابل تامل و بررسی است.

کارگردان مستند «فرزندان شب» در خصوص مهم ترین چالش این مستند گفت: در این فیلم مواجه با نابازیگران و کار با آن ها از مهم ترین چالش های تولید به شمار می رفت.

این فیلم مستند در جشنواره‌های داخلی و خارجی متعددی حضور داشته است که از آن جمله می‌توان به جشنواره سینماحقیقت، جشنواره بوسان کره جنوبی، جیفونی ایتالیا، آمریکن داکس، جشنواره فیلم سئول و ... اشاره کرد و در این جشنواره‌ها توانست جوایزی نظیر بهترین کارگردانی و بهترین فیلم را دریافت کند.

خبرنگار: فاطمه سادات حمدی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.