رئیس ستاد یوم الله نهم دی گفت: حماسه نهم دی‌ماه کارآمدی نظام دینی را در عبور از بحران‌ها نشان داد و این حماسه ظرفیت‌های فراوانی برای مقابله با جنگ ترکیبی امروز دشمن دارد.

 تشریح برنامه‌های بزرگداشت ۹دی/ نائینی: حماسه نهم دی ظرفیت‌های فراوانی برای مقابله با جنگ ترکیبی امروز دشمن دارد

به گزارش قدس آنلاین، علی‌محمد نائینی رئیس ستاد یوم الله نهم دی امروز چهارشنبه ( ۷ دی) در نشستی خبری تشریح برنامه‌های مراسم‌های بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی، گفت: سلام بر ارواح طیبه شهیدان والامقام انقلاب اسلامی، شهیدان دفاع مقدس، جبهۀ مقاومت و امنیت و شهیدان اخیر در جنگ ترکیبی و ۴۰۰ شهید گمنام که دیروز تشییع شدند. سلام و درود ویژه خداوند بر سید شهیدان جبهه مقاومت سردار سپهبد پاسدار شهید؛ حاج قاسم سلیمانی ایام شهادت سیده زنان دو عالم و مظهر همه فضیلت‌ها حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را تسلیت عرض می‌کنم. حضرت زهرا (س) الگوی جهاد تبیین و روشنگری در دفاع از ولایت و نظام اسلامی هستند. وقتی ولایت از مسیر درست آن خارج شد. حضرت زهرا (س) به لحظه و با تمام قدرت به میدان آمدند و از ولایت الهی دفاع کرد و در این راه به شهادت رسیدند. او اولین مجاهده شهیده تبیین حقیقت غدیر است.

نائینی تصریح کرد: در مقاطعی از تاریخ رخدادهای عظیمی اتفاق می افتد که آن رخداد به یک هویت در امتداد زمان تبدیل می شود. شگفتی ساز و تاریخ ساز می شود. آن روز را از روزهای دیگر متفاوت و به روز تجلی قدرت الهی تبدیل می‌کند. اتفاقی که در آن‌ روز می افتد، آن قدر زنده، مؤثر، الهام بخش و دارای امتداد تأثیر و ماندگاری است که نه تنها قابل کتمان و فراموش‌ شدن نیست، بلکه به یک حقیقت برکشیده و بالنده در تاریخ تبدیل می‌شود.

رئیس ستاد یوم الله نهم دی گفت: حماسه نهم دی در سال ۸۸ یک نمونه برجسته و یک پرچم به اهتزاز در آمده در تاریخ انقلاب اسلامی است. همچنان الهام بخش و یک چراغ پرفروغ است. حماسه نهم دی در زمان خودش بی بدیل و منحصر بفرد بود. با هیچ تظاهرات ما قبل خود قابل‌ مقایسه نبود، همه ویژگی ها و معارفی که در نهم دی ۸۸ متولد شد، متعلق به همان شرایط بود، یک اقدام فوق العاده کارساز و در شرایط خود کاملا به لحظه و برای امروز، آینده و تاریخ درس آموز و الهام بخش شد.

وی افزود: در شرایطی که دشمن همه داشته ها و ظرفیت های خود را برای براندازی نرم به صحنه آورد. واکنش فراگیر، خودجوش و عاشورایی مردم ایران همه محاسبات دشمن را درهم ریخت و کشور را از یک خطر جدی عبور داد. حماسه نهم دی‌ماه کارآمدی نظام دینی را در عبور از بحران‌ها نشان داد و ثابت کرد که اگر همه قدرت‌های سیاسی جهان در مقابل نظام اسلامی بایستند، این نظام قادر است با پشتوانه مردمی در مقابل آنها بایستد و اهداف خود را به‌پیش ببرد.

رئیس ستاد یوم الله نهم دی گفت: در حماسه نهم دی قدرت انقلاب اسلامی در مقابله با جنگ نرم دشمن آشکار شد، تئوری‌ کودتای رنگی، رنگ باخت، حماسه نهم دی؛ واکنش قاطع و بموقع نسبت به هتک حرمت عاشورا و ارزش‌های دینی و سیاسی بود، تجلی قدرت الهی و مردمی در حمایت کامل از رهبری، ولایت فقیه و نظام دینی بود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به دلیل ماهیت ضد استکباری, تقابل با الگوی لیبرال دموکراسی، ارائه الگوی حکمرانی جدید، موقعیت ممتاز ژئوپلیتیکی، حمایت از مستضعفین جهان و جبهه مقاومت، حفظ سیاست استقلال خواهی و استکبار ستیزی به طور طبیعی در معرض تهدیدات و فتنه های گوناگونی قرار دارد.

نائینی تصریح کرد: صحنه امروز جنگ، جنگ ترکیبی است. ‏پدیده جنگ نوظهور ترکیبی یک جنگ جهانی است. عرصه ها، ویژگی ها، ابعاد و ابزارهای متنوعی دارد. پر دامنه، پیچیده و خطرناک است. اقدامات دشمن به صورت ترکیبی طراحی و اعمال می شود. امروز آمریکایی ها و با کمک صهیونیست‌ها، برخی از کشورهای منطقه، تمام جبهه شرک، کفر و نفاق، جنگ ترکیبی را در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، روانی، امنیتی و فرهنگی، توام با نفوذ و شبکه سازی در داخل و خارج، فرماندهی و هدایت می کنند.

وی تاکید کرد: ‏اهداف این نبرد بزرگ متنوع است. بی ثبات سازی داخلی، استحاله نظام از درون، نفوذ و نافرمانی، تجزیه کشور، تضعیف قدرت ملی و منطقه ای، بی هویت سازی جوانان کشور و در نهایت فروپاشی نظام دینی از درون، هدف این جنگ است.

رئیس ستاد یوم الله نهم دی گفت: برنامه های بزرگداشت نهم دی در سال ۱۴۰۱ با شعار؛ «حماسه نهم دی، میثاق مردم با رهبری، مقابله با جنگ ترکیبی دشمن» تعریف شده است.

وی افزود: ریشه و خاستگاه جنگ ترکیبی امروز در فتنه ۱۳۸۸ است. آن فتنه و کاری که جریان فتنه انجام داد دشمن را برای فروپاشی از درون به طمع انداخت. گرچه فتنه ۱۳۸۸ با حماسه تاریخی نهم دی مهار شد و نشان داد که گفتمان انقلاب اسلامی از آن‌چنان ظرفیتی برخوردار است که می‌تواند چالش‌های بزرگی مانند فتنه ۸۸ را مهار کند، اما به معنی پایان ماجرا نبود، چرا که با شکست راهبرد براندازی نرم در ماجرای فتنه ۸۸، تشدید فشارها و تحریم‌ها برای شکست مقاومت مردم در دستور کار دشمن قرار گرفت، قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت سازمان ملل در خرداد ماه ۱۳۸۹ با هدف تشدید تحریم‌های اقتصادی و سیاسی علیه ایران تصویب شد.

نائینی تصریح کرد: صریحا وزیر خارجه آمریکا گفت هدف؛ در هم شکستن مقاومت مردم ایران با فلج‌کننده‌ترین تحریم‌ها است، فتنه ۸۸ امید به فروپاشی از درون را در غرب تقویت کرد. سران کشورهای غربی در خرداد سال بعد صریحا گفتند؛ باید بیش از این به جریان برانداز داخلی کمک می کردیم.

رئیس ستاد یوم الله نهم دی با بیان اینکه فتنه ۸۸ بهانه اصلی غرب برای اعمال تحریم‌های متعدد علیه ایران بود،گفت: جریان فتنه، دشمن را به فروپاشی از درون تشویق کرد. فتته ۸۸ باعث شد، اقتصاد ایران پویایی خود را از دست دهد. رشد اقتصادی ایران وارد یک مرحله رکود شود. کاهش چشمگیر تولید و صادرات نفتی و تحریم بانکی ایران پیامد دیگر فتنه ۸۸ بود. فتنه ۸۸ نقش تسهیل گری در صدور قطعنامه شورای امنیت و مصوبات دولت و کنگره آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ما شد.

وی افزود:‌ فتنه ۸۸ چراغ سبزی به شورای امنیت سازمان ملل بود که در سال بعد با صدور قطعنامه‌ای، استفاده ایران را از نظام مالی بین‌المللی محروم ساخت. پیام فتنه ۸۸ به آمریکا، موثر بودن فشار ها بود. در همان تاریخ، مجلس نمایندگان امریکا، شرکت‌هایی که با ایران معاملات تجاری دارند را تحریم کرد. دو سال بعد از فتنه، اتحادیه اروپا بانک مرکزی ایران را تحریم کرد و کشورهای عضو اتحادیه اروپا را در بستن قرارداد نفتی با ایران منع کردند.

نائینی تصریح کرد: دشمن که در این نبرد سیاسی و اقتصادی از مردم ایران شکست خورد؛ نبرد ترکیبی جدیدی را آغاز کرد. جلوگیری از شکل‌گیری ایران مقتدر رمز اصلی عملیات جنگ ترکیبی دشمنان علیه مردم ایران در شرارت‌های اخیر است. دشمنان اگرچه تاکنون در رسیدن به اهدافشان ناکام مانده‌اند و شرارت‌های دشمنان و عوامل داخلی آنها، هزینه‌های مادی و انسانی زیادی را بر مردم ایران تحمیل و به اعتبار جهانی نظام اسلامی لطمه وارد کرده‌اند، اما این جنگ واجد درس‌ها و فرصت‌هایی برای مسئولین و مردم ایران است که توجه به آن می‌تواند زمینه‌ساز تقویت اقتدار نظام در مواجهه با این تهدیدات نوین باشد.

رئیس ستاد یوم الله نهم دی گفت: عدم همراهی مردم ایران با این اغتشاشات به‌رغم وجود نارضایتی‌ها و مشکلات اقتصادی و معیشتی، مهم‌ترین فرصت برای مسئولین کشور است تا با برنامه‌ریزی و اقدام جهادی و انقلابی در رفع مشکلات و آسیب‌های موجود در مدیریت اقتصادی و اجتماعی کشور اقدام عاجل بعمل آورند. به همین دلیل اگر حضور میدانی مردم در نهم دی‌ماه ۱۳۸۸ یک حماسه بود، عدم همراهی آنان با دشمنان و اغتشاشگران و واکنش تاریخی مردم ایران در ۱۳ آبان امسال قابل‌ تقدیر و پاسداشت است.

وی افزود:‌ ‏اغتشاشات اخیر و اقدامات مخرب و تروریستی برخی از جوانان فریب خورده و شعارهای ساختار شکنانه واقعیت تلخی را در حوزه مسائل جوانان و واگرایی برخی از آنان نسبت به اصول و ارزش‌های انقلابی آشکار کرد که عمدتاً می‌تواند ناشی از ضعف‌ها، کاهش امید آنها به آینده و تأثیر نفوذ شبکه‌های مخرب ماهواره‌ای و فضای مجازی باشد، که باید برای آن برنامه‌ریزی و اقدام اساسی صورت گیرد.

نائینی با بیان اینکه ‏تبیین و آشکار سازی ماهیت دشمنان نظام اسلامی برای جوانان امروز و چرایی ایستادگی نظام اسلامی در برابر سلطه قدرت‌های استکباری واجب ضروری و قطعی امروز است، تصریح کرد:‏ تقویت وحدت و انسجام ملی و تمهید برای فعال سازی تمامی ظرفیت‌ها برای حضور در صحنه های مورد نیاز، ضرورت دیگر است. ‏‏هدف‌گیری هجمه‌ها به سمت رهبری معظم انقلاب اسلامی نشانده نقش و جایگاه رهبری در هدایت نظام اسلامی و دفع تهدیدات و رفع آسیب‌ها و چالش‌هاست، باید این جایگاه به‌ درستی قدر دانسته و در اولویت تبیین و حمایت قرار گیرد.

رئیس ستاد یوم الله نهم دی گفت: شکست دشمن در جنگ ترکیبی ،همچون تهدیدات گذشته می‌تواند به تحکیم موقعیت و جایگاه ایران درروند تحولات منطقه‌ای و جهانی منجر شود که باید برای آن ظرفیت‌سازی و گفتمان سازی شود. ‏اغتشاشات اخیر ماهیت گروهک‌های ضدانقلاب و اهداف پنهان آنها در مقابله با نظام اسلامی برای نسل جدید آشکار ساخت‏.

وی افزود: روند تحولات اخیر نشان داد که مقابله با جنگ ترکیبی دشمن مستلزم برنامه‌ریزی برای عملیات تهاجمی به دشمن است. ‏‏مدیریت فضای مجازی و رسانه های نوظهور و صیانت از آحاد مردم و به‌ ویژه جوانان در برابر آسیب‌ها و چالش‌ها حداقل به میزانی که خود کشورهای غربی عمل می‌کنند باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد. ‏ ‏

نائینی تصریح کرد: برنامه‌های نهم دی امسال با شعار «نهم دی ، میثاق مردم با رهبری ، مقابله با جنگ ترکیبی دشمن» در تمامی استان‌های کشور و بیش از ۱۰۰۰ شهر، و همزمان با برگزاری نماز با شکوه جمعه، برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد یوم الله نهم دی گفت: امسال نیز، محورها و عناوین بصیرت بخش در اجرای برنامه ها دیده شده است که بر اساس رهنمود مقام معظم رهبری رویکرد ستادهای بزرگداشت حماسه نهم دی، جهاد تبیین و روشنگری متناظر بر مسائل روز است.

وی درباره محورهای مورد تأکید در جهاد تبیین گفت: تبیین ابعاد مدیریت الهی رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای مد ظله العالی بویژه در جنگ ترکیبی اخیر دشمنان که باعث شد، فتنه چهره واقعی خود را بیش از بیش آشکار ساخته و زمینه های خروش انقلابی ملت ایران را فراهم نماید. تبیین نقش فرهنگ عاشورا و عشق به اباعبدالله الحسین علیه السلام در تعمیق و تحکیم روحیه ولایت مداری مردم ایران و ایجاد شور انقلابی در آنان برای حضور بهنگام و با بصیرت در صحنه دفاع از دین و حریم ولایت. توجه به راهبرد دشمن برای القای وجود شکاف درونی در نظام و دوقطبی کردن فضای کشور و تاکید بر اصل وحدت و انسجام داخلی روشنگری و تبیین نقش دولت های مداخله گر غربی در فتنه ۱۳۸۸ و حمایت آشکار آنان از سران و جریان فتنه به عنوان سردمداران جریان فتنه از محورهای مورد تاکید است.

وی تصریح کرد: تبیین و آشکارسازی نقش رسانه های خارجی،کانون‌های تفکر غربی و سفارت خانه های غربی درفتنه ۸۸،نقش دشمنان انقلاب اسلامی و مردم ایران در جنگ ترکیبی و تبدیل اعتراضات اولیه در نقاطی از کشور به اغتشاشات گسترده و دامنه فشارهای سیاسی، روانی و تحریم‌های اقتصادی ظالمانه علیه ملت ایران از دیگر محورهای مورد تاکید است.

وی افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تشکیل ستادهای مردمی بزرگداشت یوم الله نهم دی در سراسر کشور و با نگاه جهاد تبیین برنامه های متنوعی را در طول یک هفته پیش بینی کرده است. این ستادها در سطح تمامی مراکز استان‌ و ۱۰۰۰ شهر و حتی با گسترش فعالیت ها در سطح محلات با لایه های حضور مردمی بویژه جوانان عزیز و آینده سازان و در بسیاری از مساجد کشور به عنوان اولین پایگاه های انقلاب اسلامی تشکیل داده و در برنامه ریزی ها و اجرای مراسم نهم دی و هفته بصیرت و بزرگداشت سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و دهه مقاومت، سهمی جدی داشته و دراین روزها شاهد مراسم مختلف و متنوع بوده ایم.

نائینی تصریح کرد: ‏ستاد مرکزی بزرگداشت نهم دی، همچنین با همیاری نمایندگان معزز ولی فقیه و ائمه محترم جمعه در سراسر کشور، دستگاه ها، نهاد ها و سازمان های مردم نهاد بویژه تشکل های دانشجویی، دانش آموزی، تمامی اقشار مردمی و مساجد محوری در استان ها و شهرها، برنامه های متنوعی پیش بینی کرده و هفته جاری تا روز نهم دی این برنامه ها را برگزار می کنند.

وی گفت: برپایی مراسم‌های ویژه تبیینی و تحلیلی در مساجد محوری سراسر کشور و در تهران، در ۱۰۰ مسجد محوری استان در ایام هفته بصیرت با عنوان "جهاد تبیین" با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران و مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار می شود. جلسات روشنگری برای جامعه فرهنگیان بویژه دانش آموزان سراسر کشور در هفته منتهی به نهم دی و از جمله این جلسات روزانه برای حدود ۱۵۰۰۰ دانش آموز تهرانی در مناطق مختلف برگزار می‌شود.

نائینی تصریح کرد: همچنین اجتماع ۱۰۰۰۰ نفری رهروان ولایت در حرم امام رحمت الله علیه (۱۵ دی ماه) را خواهیم داشت. تجمعات فرهنگیان و دانش آموزی نیز به همراه آیین سرود و پیاده روی ۱۰۰۰ نفری در مراکز هر استان در سراسر کشور هم برگزار خواهد شد.

نائینی تصریح کرد: برگزاری مسابقات ادبی میان دانش آموزان و برقراری نمایشگاه عکس و فیلم در ادارات آموزش و پرورش و در سطح مدارس متوسطه کشور، برپایی بیش از ۳۰۰ همایش در سطح دانشگاه های سراسر کشور با حضور اساتید و دانشجویان فرهیخته و ارائه مقالات و سخنرانی های روشنگرانه و برپایی کرسی های آزاد اندیشی در اکثر دانشگاه های کشور در هفته منتهی به نهم دی و دهه مقاومت و بزرگداشت سردار حاج قاسم سلیمانی از دیگر برنامه های این ایام است.

وی گفت: سهم بسیج اساتید و دیگر تشکل های دانشجویی (در تهران و ۳۰ همایش در استان های کشور) با فراخوان مقالات و انتشار بیش از ۲۵۰ مقاله در همایش ها که در فضای مجازی در دسترس عموم خواهد بود.

نائینی با اشاره به حمایت های مادی و معنوی از ناشران در تولید آثار متنوع و انتشار کتاب های بصیرتی گفت: انتشار حدود ۸۵۰ عنوان کتاب در موضوع جنگ ترکیبی دشمنان، جهاد تبیین و فتنه ۸۸ و حماسه نهم دی، از جمله انتشار دائره المعارف ۹ جلدی با موضوعات (فتنه شناسی، روایت رخدادها، کالبد شکافی، رفتارشناسی خواص، رفتارشناسی گروه های سیاسی، مدیریت رهبر معظم انقلاب در گذر از فتنه، آثار ماندگار، اسناد و آلبوم تصاویر) و برپایی نشست تخصصی با عنوان جنک ترکیبی برای آگاهی بخشی با ناشران و پدیدآورندگان از دیگر برنامه‌های این ایام است.

وی یادآور شد: امسال با توجه به جنگ ترکیبی بیش از ۱۰۰ روز گذشته دشمنان بویژه رژیم دیکتاتور آمریکا و همپیمانان غربی و همراهی بعضی ایرانیان نانجیب و ضد انقلاب در خارج از کشور و همراهی ناآگاهانه بخشی از جوانان فریب خورده در داخل ، شاهد اغتشاشات و ناآرامی هایی در کشور بودیم و در ایام پیش رو و به جهت روشنگری و تبیین بیشتر و تنوع و نواوری در مراسم امسال و استفاده از ابزار هنر برای طراوت و تازگی بخشیدن به مراسم در تهران و استان‌های کشور مهم بوده و تلاش شده تا از ابزارهای هنری از جمله حضور ادبا و شاعران و برقراری شب شعر روشنگری بهره گرفته شود و لذا شب‌های شعر نهم دی در تمامی استان‌های کشور با حضور شاعران آیینی و انقلابی همراه با برپایی نمایشگاه های مختلف برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد یوم الله نهم دی اضافه کرد: امسال شاهد برقراری حلقه های معرفتی و روشنگری در موضوع فتنه ۸۸ و حماسه نهم دی و توسط طلاب جوان، دانشجو و فرماندهان بسیجی در بیش از ۴۰۰۰۰ پایگاه بسیج و خیل نوجوانان و جوانان بسیجی بوده و هستیم.

وی گفت: سیزدهمین جشنواره فیلم عمار ،امسال با شکوهتر از گذشته و یادکردی از شهیدان امنیت برگزار می شود.

نائینی تاکید کرد: همایش تقریب مذاهب با حضور علمای اهل تسنن و تشیع در عشیره ها و نخبگان سطح استان آذربایجان غربی و بویژه در شهرهای اهل سنت استان، همایش اصحاب فرهنگ و هنر استان اردبیل در روز ۹ دی در سالن فدک اردبیل ساعت ۱۰ صبح با موضوع جهاد تبیین و روشنگری و بصیرت افزایی، همایش بصیرتی نهم دی و جهاد تبیین ویژه بانوان نخبه استان در حوزه علمیه فاطمه زهرا سلام الله علیها اردبیل ، همایش تبیینی ویژه معاونین پرورشی آموزش و پرورش استان بوشهر در محل سالن کانون امام خمینی رحمت الله علیه در روز هفتم دی، همایش بصیرتی ویژه آحاد مردم بسیجیان و کارکنان ادارات و دستگاه ها در سالن دانشکده فنی اسفراین خراسان شمالی و ... از برنامه‌های دیگری است که برگزار می‌شود.

وی گفت: در شرایط ویژه ایام نهم دی سال ۱۴۰۱ و همزمانی بزرگداشت هفته بصیرت و دهه مقاومت و بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، تولید بیش از ده نمایشگاه عکس، گرافیک، کاریکاتور و متن نوشته از موضوع فتنه ۸۸ ، حماسه نهم دی و حماسه حضور سردار با عناوین (ستیز با عاشورا - راه و بیراه - فتنه از منظر قرآن و...) در فضای حقیقی و مجازی و همچنین در شبکه‌های اجتماعی مختلف را خواهیم داشت.

نائینی تاکید کرد: شبکه های مختلف صدا و سیما در روزهای ۷-۸ و ۹ دی و بویژه در شبکه افق ، ۳ و ۵ برنامه های مختلف گفت و گو محور داشته و موضوع مقایسه فتنه ۸۸ با فتنه اغتشاشات ۱۴۰۱ و جنگ ترکیبی بحث خواهد شد. البته با همت شبکه های مختلف رسانه ملی، بیش از ده ها مستند شاخص، بیش از بیست سرود و موسیقی ویژه نهم دی و ایام ویژه از شبکه های مختلف سراسری و استانی پخش شده و در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی موجود بوده و امسال نیز شبکه‌های مختلف سراسری و استانی، ضمن بازپخش آن برنامه های تولیدی، با برگزاری جلسات گفتگو محور، موضوع جهاد روایت و تبیین از فتنه ۸۸، حماسه حضور مردم در نهم دی و شناخت جنگ ترکیبی دشمنان علیه ایران یکپارچه و مردم را پر رنگ تر از گذشته، مطرح خواهند کرد.

رئیس ستاد یوم الله نهم دی درباره برگزاری مراسم محوری نهم دی گفت: امسال ، نهم دی در روز جمعه قرار گرفته و لذا بیش از ۱۰۰۰ شهر کشور که نماز جمعه اقامه خواهد شد ، ایران اسلامی شاهد حضور مردم قدردان و فهیم با برگزاری مراسم مختلف خواهد بود .

نائینی تاکید کرد: در گرامی داشت نهم دی، همواره مراسم و برنامه‌های متنوعی شکل می‌گیرد اما در هر استان ، مراسم محوری در روز هشتم یا نهم دی برگزار خواهد شد و در تهران روز پنجشنبه هشتم دی ماه و ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه در میدان آئینی امام حسینعلیه السلام این مراسم با حضور مردم فهیم و لحظه‌شناس تهرانی برگزار خواهد شد.

وی گفت: در تمامی استان‌های کشور ، این مراسم محوری، فراخور شرایط آب و هوایی در مراکز استان‌ها و در سطوحی کوچکتر در تمامی شهرها ، در سالن های مختلف و محل برگزاری نماز جمعه برگزار می‌شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.