استاندار خراسان رضوی گفت: تولید برق از زباله در شهری چون مشهد با جمعیت حدود چهار و نیم میلیون نفر، منجر به کاهش مخاطرات زیست محیطی خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی: تولید برق از زباله شهری منجر به کاهش مخاطرات زیست محیطی می‌شود

به گزارش قدس خراسان، یعقوبعلی نظری ظهر چهارشنبه در مراسم آغاز عملیات نیروگاه بیوگاز کشور در مشهد اظهار کرد: تولید برق از زباله در شهری چون مشهد با جمعیت حدود چهار و نیم میلیون نفر، منجر به کاهش مخاطرات زیست محیطی خواهد شد، از سوی دیگر تمرکز بر تفکیک و جداسازی زباله از نظر زیست محیطی موجب زیبایی بصری شهر می‌شود و با این حال با تولید برق، صرفه اقتصادی نیز دارد.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: در انجام طرح نیروگاه بیوگاز که با مشارکت بخش خصوصی صورت گرفته، موضوع اشتغالزایی نیز در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: باید ضمن مدیریت روزمره شهری سایر طرح‌های کلان نیز دنبال شود و از شهرداری و شورای شهر مشهد نیز انتظار می‌رود ضمن اولویت بندی طرح‌ها، زمان‌بندی اجرای آنها را نیز پیگیری کند.

نظری افزود: این آمادگی در مدیریت خراسان رضوی نیز وجود دارد تا در تمام موضوعات، همیاری کند زیرا در نهایت، منجر به خدمت مردم و رفع دغدغه آنها می‌شود و این در حالی است که جمعیت شهر مشهد همراه با زائران و مجاوران در حدود چهار و نیم میلیون نفر است که مشکلاتی نیز وجود دارد و در صدد حل آن هستیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: موضوع محیط زیست و رفع آلودگی‌ها دارای اهمیت است و مکلف هستیم ضمن حل مسائل، راهکارهای مقرون به صرفه را در نظر بگیریم و به عبارتی تلاش هوشمندانه در انجام کارها و راهکار آن منجر به حل چند مشکل شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.