دبیرکل ناتو با تاکید بر اینکه حمایت‌های نظامی از اوکراین سریع‌ترین راه برای دستیابی به صلح است از آلمان و سایر کشورهای عضو این ائتلاف نظامی خواست به ارسال تسلیحات به این کشور ادامه دهند.

دبیرکل ناتو: حمایت نظامی از اوکراین سریع ترین راه برای صلح است

به گزارش قدس آنلاین، وقتی صحبت از تحویل تسلیحات به اوکراین می شود، خطر وقوع جنگ جهانی سوم اغلب توسط کارشناسان مطرح می شود. اما "ینز استولتنبرگ"، دبیرکل ناتو در این مورد نظر روشنی دارد و معتقد است که در جنگ روسیه، پشتیبانی نظامی از اوکراین سریعترین راه برای صلح است.

ینز استولتنبرگ، دبیرکل ناتو از آلمان و سایر کشورهای عضو خواسته است تا به ارسال تسلیحات به اوکراین ادامه دهند. وی تاکید کرد: شاید متناقض به نظر برسد، اما حمایت نظامی از اوکراین سریع ترین راه برای رسیدن به صلح است.

به گفته دبیرکل ناتو دلیل آن این است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه باید متقاعد شود که به هدف خود برای کنترل اوکراین دست نخواهد یافت. سپس می‌تواند راه حلی صلح آمیز با مذاکره وجود داشته باشد که بقای اوکراین را به عنوان یک کشور دموکراتیک مستقل تضمین کند. استولتنبرگ همچنین تصریح کرد که حملات اخیر اوکراین به اهداف نظامی در روسیه را کاملاً مشروع می‌داند. وی گفت: هر کشوری حق دارد از خود دفاع کند و اوکراین نیز این گونه است.

استولتنبرگ با اشاره به حملات گسترده روسیه به زیرساخت‌های غیرنظامی با هدف محروم کردن شهروندان اوکراینی از آب، گرمایش و برق در زمستان گفت: رئیس جمهور پوتین در تلاش است زمستان را به سلاحی علیه غیرنظامیان تبدیل کند. این حمله به اهداف نظامی با تلفات غیرنظامی نیست. این یک حمله گسترده به غیرنظامیان است زیرا میلیون‌ها اوکراینی از این خدمات اولیه محروم هستند.

استولتنبرگ با این اظهارات پیگیر این مسئله است که اوکراین اخیراً فرودگاه نظامی انگلس روسیه را هدف قرار داده است. در این فرودگاه بمب افکن‌های استراتژیک مستقر هستند و روسیه از موشک های کروز خود برای نابودی زیرساخت‌های انرژی اوکراین استفاده می‌کند. سه سرباز روسی در حملاتی که با هواپیماهای بدون سرنشین در ۲۶ دسامبر انجام شد، کشته شدند.

استولتنبرگ در پاسخ به این سوال که آیا از نظر وی، ناتو موظف به ارائه موشک‌های میان‌برد به اوکراین نیز خواهد بود، گفت که گفت‌وگوی دائمی بین متحدان و اوکراین در مورد سیستم‌های خاص وجود دارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که متحدان ناتو قبلاً به اوکراین سیستم‌های تسلیحات دوربرد مانند موشک‌انداز هیمارس، توپخانه دوربرد و پهپادها را تحویل داده‌اند. استولتنبرگ گفت: ما از حق دفاع از خود اوکراین حمایت می‌کنیم. این حقی است که در منشور سازمان ملل متحد ذکر شده است.

استولتنبرگ در مورد بحث تحویل تانک‌های جنگی اصلی آلمان و سامانه‌های پاتریوت به اوکراین، ابراز کرد: رایزنی‌های خوبی در این زمینه در ناتو و در قالب رامشتاین به رهبری آمریکا انجام شده است.

وی افزود: البته من از متحدان می‌خواهم کارهای بیشتری انجام دهند. این در راستای منافع امنیتی ماست که اطمینان حاصل کنیم که اوکراین پیروز می‌شود و پوتین پیروز نمی‌شود.

استولتنبرگ هم زمان نسبت به محدود کردن بحث‌ها به ارسال سیستم‌های اضافی هشدار داد.

وی گفت: در اینجا تنها مسئله اضافه کردن سیستم‌های تسلیحاتی بیشتر مطرح نیست. شاید مهمتر از همه این است که مهمات کافی برای همه سیستم‌های موجود وجود داشته باشد. نیاز به مهمات و قطعات یدکی بسیار زیاد است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.