عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: برخی اعضای کابینه دولت در حد و اندازه وزیر نیستند و لزوم تغییر در کابینه بیش از گذشته احساس می شود و اگر هیئت رئیسه مجلس در وصول استیضاح ها تعلل نکند دولت کارآمدتری اداره امور را برعهده خواهد گرفت.

قادری: مشکلات اقتصادی کشور با تغییر یک نفر حل نخواهد شد/ هیئت رئیسه مجلس در وصول استیضاح ها تعلل می‌کند

هفته گذشته با رأی اعتماد هیئت دولت؛ محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی و جایگزین علی صالح آبادی شد. تغییری که امروز تاحدودی تاثیر خود بربازارهای اقتصادی کشور را نمایان کرد. اما اینکه صرفا مشکلات اقتصادی کشور با تغییر یک نفر بهبود پیدا خواهد کرد و به عبارتی تغییریک نفر چرخ اقتصادی کشور را روی ریل قرار خواهد داد سوالی است که پاسخ دادن به آن کمی نیاز به تامل دارد.

جعفرقادری، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با قدس آنلاین درباره این موضوع اظهار کرد: مهمترین موضوع برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور این است که دولت هماهنگی بین تیم اقتصادی خود را افزایش دهد زیرا صرف تغییر یک یا چند عضو تیم اقتصادی بدون اینکه باهمدیگر هماهنگی نداشته باشند کاری از پیش نخواهد برد.

وی با اشاره به اینکه مسائل اقتصادی کشور با صرفا تغییر رئیس بانک مرکزی برطرف نخواهد شد، افزود: از این رو اگر تغییری هم می خواهد صورت بگیرد باید در راستای افزایش همکاری و هماهنگی بین اعضای تیم اقتصادی باشد نه اینکه فرد یا افرادی اداره امور را برعهده بگیرند که با یکدیگر هماهنگی نداشته باشند.

قادری ادامه داد: دولت باید نسبت به موضوعات اقتصادی در زمینه های مختلف از جمله مهارتورم، بورس، تسهیل فضای کسب و کار حساسیت بیشتری داشته باشد و تلاش خود را در این جهت افزایش دهد و از ظرفیت های بالفعل که در کشور وجود دارد به طور کارآمدتر استفاده نماید.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی تصریح کرد: برخی اعضای کابینه دولت در حد و اندازه وزیر نیستند و لزوم تغییر در کابینه بیش از گذشته احساس می شود و مجلس شورای اسلامی نیز به نوعی به این موضوع ورود پیدا کرده و از دولت خواسته است که در این زمینه بویژه در حوزه هایی که ضعف دارد تغییرات لازم را انجام دهد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که اعلام استیضاح و یابرگزاری جلسات استیضاح در مجلس فعلی بیشتر جنبه نمایشی دارد تا اینکه خواسته باشد به طور اساسی به رفع مشکلات بپردازد بیان داشت: متاسفانه هیئت رئیسه مجلس در وصول برخی استیضاح ها تعلل می کند، اگر استیضاح هایی که در مجلس شورای اسلامی از سوی نمایندگان در دستور کار قرار دارد به جریان بیفتد و اعلام وصول شوند بدون تردید دولت کارآمدتر خواهد شد.همچنین در جریان استیضاح ها موافقان و مخالفان به اعلام نظرات خود می پردازند و اینکه استیضاح رای بیاورد یا خیر بستگی به رای مجموع نمایندگان دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.