مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: بعد از تصویب تاریخ دهم دی ماه به عنوان روز ملی شهر مشهد در شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی، مدارک و مستندات لازم برای تصویب این روز و ثبت آن در تقویم ملی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده است.

درج روز ملی مشهد در تقویم ملی در دست پیگیری است

به گزارش قدس خراسان، محمد حسین زاده در حاشیه مراسم گرامیداشت روز ملی مشهد اظهار کرد: بعد از تصویب تاریخ دهم دی ماه به عنوان روز ملی شهر مشهد در شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی، مدارک و مستندات لازم برای تصویب این روز و ثبت آن در تقویم ملی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: بعد از تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی امکان درج این روز در تقویم ملی وجود دارد و پیگیری این مسیر در حال انجام است اما زمان دقیق آن مشخص نیست.

وی ادامه داد: مشهد به واسطه اینکه محل شهادت امام رضا (ع) است بیش از هزار و ۲۰۰ سال قدمت قدمت دارد و فرهنگ و رسوم این شهر نیز پیرامون وجود مضجع شریف رضوی شکل گرفته و گسترش یافته است.

حسین زاده افزود: از مهمترن حادثه‌های تاریخ شهر مشهد، اتفاقی است که در روز دهم دی ماه سال ۱۳۵۷ رخ داد و خون بیش از ۳۰۰ شهید در مکانی که امروز به عنوان میدان ۱۰ دی در مشهد مشهور شده است در دفاع از انقلاب و آرمان‌های ملی بر زمین ریخت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: برای انتخاب روز ملی مشهد، به دنبال روزی بودیم که نشان از همدلی مردم مشهد باشد و حماسه ۱۰ دی سال ۱۳۵۷ به عنوان یک اتفاق ملی و معنوی انتخاب شد زیرا اتصال مردم مشهد به حضرت رضا (ع) را نیز نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: عقب ماندگی‌های بسیاری در معرفی شهر مشهد وجود دارد که باید جبران شود و باید از ابزارهای مختلف هنری و رسانه‌ای برای معرفی فرهنگ شیعی ایرانی که به اسم حضرت رضا (ع) گره خورده است استفاده شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.