صدای پای سقوط یک نماینده دیگر خراسان رضوی از لیگ برتر به گوش می‌رسد. رکن آذین خاورمیانه که تا یکی دو هفته مانده به پایان نیم فصل لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور به اسم چیپس کامل در لیگ حاضر بود، حالا پس از ۱۹ هفته با ۱۷ باخت و تنها با یک برد و یک تساوی به ته جدول رده‌بندی چسبیده است.

سقوط؛ نتیجه تیم‌داری غیر اصولی!

به گزارش قدس خراسان، رکن آذین خاورمیانه با تیم سیزدهم جدول که اتفاقاً در این رده قرار بگیرد نیز سقوط خواهد کرد، ۱۰ امتیاز فاصله دارد و رسیدن به پله دوازدهم که مرز بقا و سقوط را شامل می‌شود، در حال حاضر ۱۴ امتیاز کسری رکن‌آذین را نشان می‌دهد! این یعنی داستان بقا برای نماینده لیگ برتری فوتسال خراسان رضوی به پایان رسیده و باید سال بعد از لیگ یک رقابت‌های فوتسال باشگاهی شروع کند.

بقای غیرممکن


شاید آن‌هایی که خوشبینانه به قضیه نگاه می‌کنند، حرفشان این باشد که هنوز تا پایان لیگ، ۹ هفته دیگر مانده و رکن‌آذین خاورمیانه این فرصت را دارد تا با پیروزی در بازی‌های پیش رو در لیگ برتر بماند. روی کاغذ شاید این‌گونه باشد؛ اما نکته نخست اینکه تیم‌های در حال سقوط نیز شرایط مشابهی مانند رکن‌آذین دارند البته با اختلاف امتیازی که اکنون با نماینده خراسان رضوی داشته و این شرایط را برای بقای آن‌ها آسان‌تر می‌کند.


نکته بعد و مهم که نباید از آن غافل ماند این است که رکن‌آذین خاورمیانه در شرایطی هفته‌های پایانی را پشت سرخواهد گذاشت که چهار بازی از بازی‌های باقیمانده‌اش در دور برگشت را باید برابر چهار تیم صدر جدول برگزار کند؛ تیم‌هایی که جدال سختی برای رسیدن به عنوان قهرمانی دارند و نه تنها برد برایشان مهم است؛ بلکه پیروزی با بیشترین گل زده را مدنظر دارند تا تفاضل گل‌هایشان در جدول ارتقا پیدا کند.

سقوط نماینده استان همزمان با ریاست اصولی بر کمیته فوتسال فدراسیون!


اگر این نکات را کنار مواردی از جمله مسائل مالی باشگاه و نداشتن بازیکن کارآمد قرار دهیم، به این درک خواهیم رسید که بقای یکی از نمایندگان خراسان رضوی در لیگ برتر تقریباً غیر ممکن است. نکته پایانی و تأسف برانگیز هم اینکه در شرایطی یکی از نمایندگان فوتسال استان به لیگ دسته پایین‌تر سقوط خواهد کرد که رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال ریاست هیئت فوتبال خراسان رضوی را برعهده دارد و این سؤال پیش می‌آید که احسان اصولی تا امروز چه کرده تا بتواند در کنار نماینده استان از سقوط این تیم جلوگیری کند؟ هیئتی که روزگاری کمک‌های مالی قابل توجهی به نماینده فوتسال بانوان و شهرخودرویی که تمامی مدیرانش بیگانه بودند و غیربومی از طریق شورایی داشت، آیا در حد امکاناتی که وجود داشت نمی‌توانست کمک حال رکن‌آذین باشد تا دست‌کم این امتیاز برای خراسان رضوی حفظ شود؟

مدیران رکن‌آذین انتظاری برای بقا در لیگ ندارند


سرمربی‌ رکن‌آذین خاورمیانه گفت: در حال حاضر برای بقا در لیگ فقط روی کاغذ امید داریم و بقای تیم در لیگ سخت‌تر از گذشته است.


حسین اسلامی در خصوص شکست تیم رکن‌آذین با نتیجه سه بر دو مقابل قندکاترین آمل در چارچوب برگزاری هفته نوزدهم لیگ برتر فوتسال اظهار کرد: با وجود شکست یک بر صفر در نیمه نخست، عملکرد خوبی داشتیم. در نیمه دوم به مراتب بازی بهتری نسبت به نیمه اول داشتیم؛ اما متأسفانه بازیکنان در برخی از صحنه‌ها اشتباهاتی در حد سوپرلیگ استان داشتند که به تیم ما ضربه زد.


وی در خصوص اشتباهات بازیکنانش که منجر به از دست دادن پیروزی در این دیدار شد، گفت: اشتباهات فردی بازیکنان سبب می‌شود زحمات سایر بازیکنان و عوامل تیم به هدر برود؛ هرچند در نیمه دوم بازی باکیفیتی ارائه داده و با فشاری که روی دروازه حریف داشتیم، بازی باخته را با برد جایگزین کردیم.

سرمربی رکن‌آذین خاورمیانه ادامه داد: پس از اینکه از حریف پیش افتادیم، درخواست زمان استراحت دادیم تا با بازیکنان صحبت کرده و آنان را به لحاظ روانی در پنج دقیقه پایانی بازی آماده نگه داریم؛ ولی بازیکنان به دلیل مشکلات تیم در ابتدای فصل اشتباهات عجیب و غریبی داشتند که در حال حاضر نمی‌توان برای آن کاری انجام داد.


اسلامی تأکید کرد: دست باشگاه در حال حاضر بسته است و نمی‌توانیم بازیکن جدیدی اضافه کنیم. حتی روی نیمکت تنها هستم و هیچ عضوی به عنوان کادر فنی در اختیار ندارم تا در مسائل فنی کمک‌حالم باشد.


وی با اشاره به عملکرد داوران در این دیدار خاطرنشان کرد: به محض اینکه از حریف جلو افتادیم، قضاوت داوران به طور کامل تغییر کرد. بازیکنان و نیمکت‌نشینان تیم حریف مدام به تصمیمات داور اعتراض می‌کردند که این موضوع سبب شد داور در اواخر بازی در یک تصمیم سختگیرانه بازیکن ما را اخراج کند و در نهایت گل سوم را دریافت کردیم.


اسلامی بیان کرد: با وجود آنکه نتایج رکن‌آذین تا این هفته افتضاح بوده؛ اما مدیران باشگاه به تیم کمک کردند تا آبروی ورزش خراسان رضوی را حفظ کنند. امیدوارم مسئولان استان از این مدیران نیز حمایت کنند. باشگاهی مانند شهرخودرو با آن وضعیت اسفبار نابود شد و با آبروی خراسان رضوی بازی کرد؛ اما رکن‌آذین با وجود آنکه از ابتدای فصل چهار امتیاز کسب کرده، پای کار ایستاده و آبروی ورزش استان را خریده است.


وی تصریح کرد: امیدوارم مدیران روی قرارداد بازیکنان به نتیجه مثبتی برسند تا فصل را به خوبی به اتمام برسانیم. در حال حاضر برای بقا در لیگ فقط روی کاغذ امید داریم و بقای تیم در لیگ سخت‌تر از گذشته است. مدیران تیم نیز انتظاری برای بقای رکن‌آذین در لیگ برتر ندارند.

خبرنگار: هاشم رسائی فر

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.