رییس گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد: بانوان حدود ۹۵ درصد از رابطان سلامت در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی را تشکیل می دهند و آنان در راستای آموزش و ارتقای سطح سواد سلامت جامعه فعالیت می‌کنند.

بانوان ۹۵ درصد از رابطان سلامت در خراسان رضوی را تشکیل می‌دهند

به گزارش قدس خراسان، محمد جعفر صادقی روز یکشنبه در حاشیه مراسم تجلیل از رابطان سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: افزون بر ۶۰ درصد از رابطان سلامت در مناطق روستایی و حاشیه شهر در مشهد و خراسان رضوی فعالیت دارند.

وی بیان کرد: رابطان سلامت شامل داوطلبان سلامت، سفیران سلامت و پیامگزاران سلامت هستند که با جمعیت زیر پوشش خود آموزشهای بهداشتی و خود مراقبتی را به افراد جامعه ارائه می کنند.

صادقی افزود: ۲۲ هزار داوطلبان سلامت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت دارند که این افراد بیش از ۴۱۰ هزار خانوار در مناطق شهری و روستایی را در قالب گروههایی شامل پنج تا ۴۰ خانوار را زیر پوشش دارند.

به گفته وی، آموزش بهداشت، شناسایی گروه‌های آسیب‌پذیر، همکاری با تیم پزشک خانواده در فعال نمودن خدمات بهداشتی و درمانی، شرکت فعال و مستمر در جلسات آموزشی حضوری و مجازی و انتقال آموزش‌ها به خانوارهای زیر پوشش از جمله فعالیت‌های داوطلبان سلامت به شمار می‌رود.

رییس گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: همچنین حدود ۷۳۰ سفیر سلامت شامل سفیر سلامت طلبه، سفیر سلامت دانشجو، سفیر سلامت دانش‌آموز و سفیر سلامت جامعه در مناطق زیر پوشش این دانشگاه فعالیت می‌کنند .

وی افزود: پیام گزاران سلامت نیز افرادی هستند که به عنوان رابطان سلامت از هر اداره کل استان خراسان رضوی معرفی شده‌اند و آموزش‌های بهداشتی و خود مراقبتی را فرا گرفته و آنها را به محیط کار و خانواده خود منتقل می‌کنند.

حدود ۳۵ درصد افراد جامعه دارای سواد سلامت هستند

مدیر مسوول فصلنامه کشوری بهورز و پیشکسوت سلامت نیز در این مراسم گفت: هر اتفاق ناخوشایندی که در حوزه سلامتی رخ می‌دهد، بر اثر بی‌سوادی در حوزه سلامت است و هم اکنون حدود ۳۵ درصد از افراد جامعه دارای سواد سلامت هستند.

دکتر غلامحسین خدایی افزود: داوطلبان، سفیران، رابطان و پیامگذاران سلامت سرمایه‌های ارزشمند دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند، چرا که با ترویج سواد سلامت منجر به مشارکت مردم در ایجاد سلامت می‌شوند.

وی اظهار داشت: در حوزه سلامت بهترین سرمایه‌گذاری و اقدام بالابردن سطح سواد سلامت مردم است که بوسیله داوطلبان، سفیران، رابطان و پیام گزاران سلامت انجام می شود.

۱۳۰ رابط سلامت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی شامل سفیران سلامت، داولبان سلامت، پیام گزاران سلامت و خیران سلامت به مناسبت روز جهانی داوطلب در مشهد مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.