یکی از رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق از رفت‌وآمدهای نخست وزیر سابق این کشور به سفارت آمریکا در بغداد جهت درخواست حمایت خبر داد.

الکاظمی برای درخواست کمک هنوز به سفارت آمریکا رفت‌وآمد دارد/ احتمال کوچ نخست وزیر سابق عراق به امارات

به گزارش قدس آنلاین، جبار عوده المعموری، از رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق در گفت‌وگویی با سایت بغداد الیوم اظهار کرد: مصطفی الکاظمی، نخست وزیر سابق هنوز به ساختمان سفارت آمریکا در بغداد می‌رود و از این سفارتخانه درخواست حمایت می‌کند، به ویژه که تخلف‌های مالی و اداری متعددی رصد و گزارش شده‌اند که طبق نتایج اولیه تحقیقات در کنار سایر پرونده‌های مربوط به امنیت ملی عراق خیلی زود دامن او را خواهند گرفت.

این رهبر چارچوب هماهنگی عراق در ادامه باتاکید بر اینکه آینده سیاسی الکاظمی به پایان رسیده و در میان افکار عمومی به یک مهره سوخته تبدیل شده، گفت: الکاظمی در حال حاضر بین عراق، لبنان و امارات در رفت‌وآمد است، و اکنون امارات محتمل‌ترین گزینه برای کوچ و زندگی در آن پس از بازنشستگی است.

المعموری افزود: سال ۲۰۲۳ با غافلگیری‌های بزرگی همراه خواهد بود به ویژه که تحقیقات درباره تخلفات کابینه الکاظمی به حقایق مهمی رسیده و خیلی زود محکومیت این کابینه در بسیاری از پرونده‌های مهم به افکار عمومی اعلام خواهد شد.

الکاظمی اکتبر گذشته پس از تایید کابینه محمد شیاع السودانی، نخست وزیر فعلی از سوی پارلمان، کاخ دولت را ترک کرد.

الکاظمی هفتم ژوئن ۲۰۱۶ در سمت ریاست دستگاه اطلاعات ملی عراق قرار گرفت تا اینکه در تاریخ هفتم مه ۲۰۲۰ به عنوان نخست وزیر این کشور منصوب شد و تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۲ در این سمت بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.