مدیر سلامت کار و محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: وزارت بهداشت گزارشی منتشر کرده مبنی بر اینکه سال ۱۴۰۰، هزار و ۸۹۱ شهروند مشهدی بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست داده‌اند، این آمار قطعیت ندارد و تعداد مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا را اعلام کرده نه مرگ های ناشی از این موضوع را.

آمار مرگ ۱۸۹۱ شهروند مشهدی بر اثر آلودگی هوا قطعیت ندارد

دکتر فرشید وفا در گفتگو با خبرنگار قدس خراسان اظهار کرد: وزارت بهداشت گزارشی منتشر کرده مبنی بر اینکه سال ۱۴۰۰، هزار و ۸۹۱ شهروند مشهدی بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست داده‌اند، اما این آمار قطعیت ندارد و تعداد مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا را اعلام کرده نه مرگ های ناشی از این موضوع را.


مدیر سلامت کار و محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تشریح کرد: ۲۷ شهر کشور را در خصوص وضعیت آلودگی هوا و بیماری‌های منتسب به آن بررسی کرده‌اند، این گزارش توسط نرم افزاری به نام آر کیو پلاس انجام شده و عدد اعلام شده در خصوص مرگ شهروندان یک برآورد است و قطعیت ندارد.


وی اضافه کرد: بر این اساس آمار اعلام شده مرگ هزار و ۸۹۱ نفر از افراد فوت شده بالای ۳۰ سال می‌تواند بر اثر بیماری‌های منتسب به آلودگی ذرات معلق(به عنوان آلاینده غالب در هوای مشهد) باشد و اثر سایر آلاینده‌ها بررسی نشده است.


وفا با بیان اینکه اطلاعات دقیقی در این زمینه وجود ندارد، تصریح کرد: وقتی فردی دچار فوت بر اثر سکته مغزی می‌شود، اعلام علت دقیق خیلی مشکل است چراکه به فاکتورهای مختلفی مانند بیماری‌های زمینه‌ای، وضعیت جسمی، سن و ژنتیک فرد بستگی دارد و آلودگی هوا فقط یکی از این عوامل است.


گفتگو: معصومه مومنیان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.