مستند «آورتین» روایتی متفاوت از مواجهه سردار سلیمانی با اشرار شرق و جنوب شرق کشور سه شنبه ۱۳ دی ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

شهید سلیمانی چگونه به سال‌ها فعالیت اشرار در جنوب شرق کشور پایان داد؟

به گزارش قدس آنلاین، در آستانه شهادت سردار سلیمانی، شبکه مستند سیما، فیلم مستند «آورتین» را پخش می‌کند. این فیلم مستند به کارگردانی حسن وزیرزاده ساخته شده و روایتی متفاوت از شهید سلیمانی و نقش مهم او در قرارگاه 41 ثارالله را به نمایش می‌گذارد.

مستند آورتین درباره اتفاق مهمی است که در اوایل دهه هفتاد در منطقه جنوب و جنوب شرق ایران رخ داده و با اقدام ابتکاری شهید سلیمانی حل و فصل می‌شود. این اتفاق مربوط به ناامنی‌هایی است که توسط اشرار در منطقه کرمان و سیستان و بلوچستان ایجاد شده بود و شهید سلیمانی نقش مهمی در مبارزه با اشرار و اتمام فعالیت آنان دارد.

قلعه آورتین منطقه صعب‌العبوری است که به دلیل استراتژیک بودنش، نیروهای مسلح و اشرار برای استقرار خود انتخاب کرده بودند و نقطه تجمعی آنان به شمار می‌رفته است. ورود به این منطقه کار بسیار سختی بوده، اما شهید سلیمانی با شیوه خاص نظامی خود آن منطقه را می‌گیرد. فتح این قلعه نخستین گام سردار سلیمانی در مبارزه با اشرار بوده است.

این فیلم مستند با استفاده از تصاویر آرشیوی و مصاحبه تلاش کرده تا نقش حاج قاسم در خاتمه دادن به فعالیت اشرار در این منطقه که سابقه‌ای چند ده ساله داشته است را به نمایش بگذارد.

عوامل تولید این مستند 56 دقیقه‌ای عبارتند از: تهیه‌کننده: اسرافیل کلیجی، کارگردان و تدوین: حسین وزیرزاده، تصویربردار: احمد رحمانیان و صدابردار: علی قاضی‌زاده.

براساس این گزارش، مستند «آورتین» پیش از این در جشنواره سینما حقیقت حضور داشت و توانست جایزه ویژه «سرباز وطن»، یادبود شهید سردار قاسم سلیمانی را دریافت کند. این مستند در اکران تلویزیونی خود به شبکه مستند آمده است.

این فیلم مستند سه‌شنبه 13 دی‌ماه ساعت 21:30 روی آنتن شبکه مستند سیما می‌رود.

مستند , سردار قاسم سلیمانی ,

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.