دبیرکل اتحادیه عرب یورش عضو تندرو کابینه جدید رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی را محکوم کرد و گفت که چنین اقداماتی ممکن است به یک جنگ مذهبی تبدیل شود.

هشدار دبیرکل اتحادیه عرب نسبت به اقدامات اعضای تندرو کابینه نتانیاهو

به گزارش قدس آنلاین از خبرگزاری اسپوتنیک، احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب در این باره اظهار داشت: یورش بن گویر به مسجد الاقصی هتک حرمت مسجد الاقصی و تجاوز به قبله اول مسلمانان است.

ابوالغیط گفت: این اقدام؛ یک اقدام تحریک‌آمیز بوده و به معنای بی‌توجهی به احساسات معنوی (فلسطینی‌ها و تمامی مسلمانان) است که با تصمیم کابینه اسرائیل و حفاظت دستگاه‌های امنیتی آن صورت گرفته است.

وی در ادامه کابینه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را مسئول اقدامات افراطی بن گویر دانست.

دبیرکل اتحادیه عرب افزود: طرح‌ها و نقشه‌های اردوگاه راست افراطی پیامدهای بزرگی برای فلسطین و کل منطقه به همراه داشته و این اقدامات پتانسیل ایجاد یک جنگ مذهبی را دارند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی کابینه رزیم صهیونیستی در سایه حمایت نیروهای رژیم صهیونیستی صبح سه شنبه به همراه شماری از صهیونیست ها به مسجد الاقصی یورش برد.

این اقدام بن گویر واکنش‌های فلسطینی و عربی قابل توجهی را به همراه داشته است و علاوه بر چهره‌ها و گروه‌های مقاومت فلسطین کشورهای عربی ازجمله قطر، اردن، امارات، عربستان، سازمان همکاری اسلامی و وزارت خارجه ترکیه آن را محکوم کردند.

کشورهای مذکور همچنین اقدام بن گویر را یک حرکت تحریک آمیز ارزیابی کردند.

پیش از این مصر و سازمان ملل متحد دوشنبه شب به رژیم صهیونیستی در خصوص هرگونه تعرّض بن گویر به مسجد الاقصی هشدار دادند.

جنبش حماس نیز در پیام خود به طرف‌های میانجی مصری و سازمان ملل متحد اعلام کرده است: اقدام بن گویر، انفجار خشم فلسطین را در پی خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.