فرماندار مشهد از اجرای طرح ساماندهی انبارهای ضایعات در این کلانشهر خبر داد و گفت: در همین راستا قرارگاهی تشکیل داده‌ایم و بالغ بر هزار انبار ضایعات(مجاز و غیرمجاز) شناسایی کرده‌ایم، انبارهای مجاز به خارج از شهر منتقل و انبارهای غیرمجاز پلمب خواهند شد.

قرارگاه سامان‌دهی انبارهای ضایعات مشهد تشکیل شد/ انتقال انبارهای مجاز به خارج شهر و پلمب غبرمجازها 

محسن داوری در گفتگو با قدس خراسان از شناسایی بیش از هزار انبار ضایعاتی در مشهد خبر داد و اظهار کرد: برخی از این انبارها مجوز دارند و بعضی هم مجوز ندارند و باعث آلودگی‌های محیط زیستی و مشکلات اجتماعی و امنیتی شده‌اند.

فرماندار مشهد با بیان اینکه قرارگاهی برای سامان‌دهی انبارهای ضایعات ایجاد کرده‌ایم، در خصوص سه رویکرد اصلی این قرارگاه توضیح داد: اول اینکه ما به مراکز جمع آوری ضایعات نیاز داریم چراکه یک نوع اشتغال زایی است پس باید یک فضاهایی برای این موضوع در خارج از شهر آماده می‌کردیم تا بتوانیم کسانی که می‌خواهند این فعالیت را به شکل قانونی انجام دهند، آنجا سامان دهی کنیم، این ماموریت به شهرداری سپرده شد و سازمان میادین تا الان پنج قطعه زمین برای این منظور شناسایی و اقداماتش را انجام داده است، ما هم اقدامات قانونی جهت تغییر کاربری‌ها را در کمیسیون ماده ۵ پیگیری می‌کنیم.

وی با تاکید بر ایجاد سازه‌هایی که برای انبارهای ضایعات ایجاد شود، استاندارد و تحت مدیریت و نظارت خواهد بود، اظهار امیدواری کرد: امیدواریم تا پایان مراحل اولیه یعنی کاربری مهیا شود و زمینه برای کوچ ضایعاتی‌ها از درون شهر به این مکان فراهم شود.

داوری افزود: دومین رویکرد ما در قرارگاه ساماندهی ضایعات این است که موارد غیر قانونی را تعطیل کنیم؛ که تا الان کار شناسایی آنها توسط دستگاه قضایی انجام شده و پلمب خواهند شد؛ بخشی از اینها هم مجوز کاری ندارند و هم سازه‌هایی که ساخته‌اند غیر مجاز است و قرار شد این سازه‌ها را قلع کنیم.

فرماندار مشهد با بیان اینکه طرح سامان‌دهی انبارهای ضایعات شروع شده، گفت: با توجه به اینکه این انبارها پراکندگی دارند، بنابراین در پنج نقطه مختلف، زمین آماده انجام شده است و امیدواریم این طرح انگیزه کافی برای جابجایی به این نقاط را ایجاد کند.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.