معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: بازنگری طرحهای هادی در روستاهای این استان به منظور تامین زمین مورد نیاز در طرح نهضت ملی مسکن روستایی آغاز شده است.

بازنگری طرحهای هادی در روستاهای خراسان رضوی برای تامین زمین مسکن آغاز شد

به گزارش قدس خراسان، محمود واحدیان از آغاز بازنگری طرحهای هادی در روستاهای این استان به منظور تامین زمین مورد نیاز در طرح نهضت ملی مسکن روستایی خبر داد و افزود: بازنگری طرحهای هادی روستایی با توجه به رشد جمعیت و با در نظر گرفتن افق ۱۰ ساله این طرح انجام می شود.

وی ادامه داد: بر این اساس الحاق زمین به روستاها برای تامین زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای استان صورت می گیرد.

واحدیان اظهار داشت: البته قرار است که برای ۱۰۰ درصد متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در روستاها، زمین تامین شود بلکه بخشی از این طرح به خودمالکینی اختصاص خواهد داشت که قصد بازسازی خانه ها یا ساخت خانه در زمین هایشان را دارند.

وی خاطر نشان کرد: اجرای طرح هادی روستایی تاکنون در هزار و ۶۰ روستا آغاز شده که اجرای طرح در ۹۰۰ روستا به پایان رسیده و بقیه آنها در حال اجرا است.

احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاهای خراسان رضوی

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در بخش مسکن روستایی طرح نهضت ملی مسکن مقرر شده ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در ۲ هزار و ۵۹۶ روستای استان با جمعیت بالای ۲۰ خانوار ساخته شود.

احسان پروایی اظهار داشت: تاکنون شرایط چهار هزار نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای خراسان رضوی احراز و به بانکها برای دریافت تسهیلات معرفی شده اند.

وی ادامه داد: همچنین منابع بانکی این طرح در روستاهای استان برای ۱۵ هزار و ۵۰۰ فقره تخصیص یافته که تسهیلات مورد نظر برای ۱۲ هزار و ۲۰۰ فقره به بانکها ابلاغ شده است.

پروایی بیان کرد: تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن برای هر یک از متقاضیان روستایی، ۲۰۰ میلیون تومان با کارمزد پنج درصد و دوره بازپرداخت ۲۰ ساله بوده که تامین مابه التفاوت سود دریافتی از متقاضی با سود مصوب شورای پول و اعتبار برای این طرح، برعهده سازمان برنامه و بودجه است.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: افراد یا متاهلین فاقد مسکن، افراد مجردی که کارت پایان خدمت نداشته باشند، مجردین با اولویت متولدین دهه ۶۰، متقاضیان فاقد مسکن یا دارای واحد مسکونی کم دوام، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی می توانند در طرح نهضت ملی مسکن روستایی شرکت کنند.

وی اضافه کرد: واحدهای مسکونی حوزه روستایی طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی مطابق با ضوابط طرح هادی به صورت یک یا ۲ طبقه ساخته می شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.