معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: تعداد افرادی که از ۳۲ شهر خراسان رضوی در طرح ملی مسکن ثبت نام کرده و نتیجه ثبت‌ نام‌شان مجاز بوده، تا پایان ساعت اداری روز دوشنبه، ۱۷ آبان، حدود ۶۵ هزار متقاضی بوده‌ است.

ثبت‌نام ۶۵ هزار متقاضی در طرح «نهضت ملی مسکن» در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی منصوری در خصوص ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن در  خراسان رضوی  اظهار کرد: مرحله اول ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن از ۲۸ مهر ماه ۱۴۰۰ به مدت یک ماه آغاز شده است. در این مرحله ۳۲ شهر استان مشمول ثبت نام شد و سامانه ثبت‌ نام برای ساکنان این شهرها بازگشایی شد و ثبت‌ نام سایر شهرهای استان نیز به مرحله دوم ثبت نام طرح موکول شده است.

وی افزود: سهمیه ثبت نامی خراسان رضوی از سهیمه یک میلیون مسکن در سال که در سطح کشور ۹۳ هزار و ۷۰۱ واحد مسکونی است، تقریبا حدود هشت درصد است. 

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی عنوان کرد: در این طرح متقاضیان هر شهر که واجد شرایط لازم باشند، می‌توانند با مراجعه به نشانی saman.mrud.ir ثبت‌ کنند. پس از این که ثبت‌ نام در این مرحله به پایان رسید، مرحله بررسی و راستی‌آزمایی شرایط متقاضیان آغاز خواهد شد.

منصوری تصریح کرد: دستگاه‌های مشارکت کننده در این طرح شامل تمام دستگاه‌هایی می‌شود که مصوبه تامین زمین و ارائه خدمات زیربنایی و رو بنایی دارد و یا متولی ارائه خدمات پروانه ساختمان و نظام مهندسی است. برخی از کارگزاران مانند بنیاد مسکن، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و همچنین شرکت‌های انبوه ساز در اجرای این پروژه‌ مشارکت دارند. این طرح به صورت خرده مالکی، انبوه سازی و گروه‌های ساخت پیش‌بینی شده و به مرحله اجرا می‌رسد. زمان واگذاری مسکن نیز پس از گذشت ۲۰ ماه از شروع پروژه‌ها به مرحله اجرا و تحویل مسکن خواهد رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.