۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
کد خبر: 839675

داده‌های جدید پزشکی حاکی از نتایج امیدبخش آزمایشات گروهی از متخصصان چینی روی یک قرص ضدویروسی جدید برای کنترل علائم شدید بیماری کووید ۱۹ است که احتمالا به دلیل بهبودی سریعتر و عوارض جانبی کمتر، تاثیر بهتری نسبت به قرص "پاکسلووید"، تولید شرکت "فایزر" خواهد داشت.

قرص جدید کرونا با عوارض جانبی کمتر

به گزارش قدس آنلاین، این داروی خوراکی جدید برای درمان کرونا که VV۱۱۶ نام دارد در مطالعات فاز سوم آزمایشات بالینی که در چین انجام شده، نتایج امیدبخشی را در درمان بیماری نشان داده به گونه‌ای که در مهار بیماری خفیف تا متوسط در بیماران پرخطر به اندازه قرص پاکسلووید (Paxlovid) تأثیرگذار بوده و در عین حال عوارض جانبی کمتری داشته است.

نتایج فاز سوم آزمایش‌ها که در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شده نشان می‌دهد درمان با این دارو عوارض جانبی کمتری نسبت به پاکسلووید دارد به نحوی که در پایان این مرحله از آزمایش، ۶۷.۴ درصد از بیمارانی که VV۱۱۶ مصرف کرده بودند، عوارض جانبی را گزارش کردند، در حالی که این میزان در بیمارانی که به آنها پاکسلووید داده شده بود، ۷۷.۳ درصد بوده است.

به گزارش هلت‌دی نیوز، همچنین داروی VV۱۱۶ در واکنش به مصرف همزمان با سایر داروها مانند داروی خواب، تشنج یا فشار خون بالا، عوارض جانبی و غیرمنتظره‌ی به مراتب کمتری را به دنبال داشته است.

از سوی دیگر میانگین مدت زمان بهبودی برای مصرف‌کنندگان VV۱۱۶ چهار روز و برای بیمارانی که پاکسلووید مصرف کردند، پنج روز بوده است. با این حال هیچ یک از شرکت‌کنندگان در هر دو گروه که با دو داروی مختلف تحت آزمایش بودند نه فوت کردند و نه تا روز بیست‌وهشتم پس از ابتلا، به نوع شدید بیماری دچار شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.