هفت نفر از شبه نظامیان مورد حمایت امارات در استان أبین در جنوب یمن کشته و ۶ تن دیگر زخمی شدند.

انفجار در جنوب یمن ۱۳ کشته و زخمی برجای گذاشت

به گزارش قدس آنلاین، این انفجار روز جمعه در بخش "مودیه" شبه نظامیان وابسته به گروه موسوم به "شورای انتقالی جنوب" را که مورد حمایت امارات هستند، هدف قرار داد.

اطلاعات بیشتری از این انفجار و هویت کشته شدگان منتشر نشده است.

روز چهارشنبه نیز سه شبه نظامی مورد حمایت امارات براثر انفجار خودرو بمبگذاری شده در بخش المحفد استان أبین در جنوب یمن کشته و سه شبه نظامی دیگر زخمی شده بودند.

در چند روز اخیر دور جدید جدال سعودیها و اماراتی ها برای بیرون آوردن مناطق تحت اشغال در جنوب یمن از چنگال یکدیگر و تحرکات یکجانبه امارات با حمایت از مزدوران خود و تجهیز آنها به سلاح های آمریکایی آغاز شده است.

امارات روز به روز به حمایت و کنترل پروژه خود در جنوب یمن که توسط شبه نظامیان وابسته به گروه "شورای انتقالی جنوب" نهادی که در اواسط سال ۲۰۱۷ با حمایت و نظارت مستقیم ابوظبی تاسیس شد، ادامه می دهد.

هم اکنون امارات از مزدوران و شبه نظامیان گروه شورای انتقالی جنوب و سعودیها از مزدوران و گروههای شبه نظامی وابسته به شورای ریاستی دست نشانده خود در یمن حمایت می کند.

عربستان و امارات جنوب یمن را در اشغال خود دارند و در طول سالهای گذشته مزدوران دو طرف همواره با یکدیگر بر سر تقسیم مناطق و غنایم درگیر بوده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.