رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی فراجا از کشف دو میلیون و ۱۵۰ هزار لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در طــرح سـراسـری واپایش مصرف‌کنندگان عمده سوخت و افزایش ۶۵ درصدی کشفیات در کشور خبر داد.

کشف بیش از ۲ میلیون لیتر فرآورده نفتی خارج از شبکه

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ جلال امینی دراین‌باره گفت: در اجـرای برنـامـه عملیاتی پلیــس مبـارزه با قاچاق کالا و ارز و به منظور شناسایی و انهدام شبکه‌های قاچاق سازمان یافته و ناامن کردن مبادی و محورهای خروجی، طرح واپایش مصرف کنندگان عمده سوخت با استفـاده از امکانات و ظرفیت رده‌های انتظامی و مرزبانی در ۹ ماه گذشته در کشور اجرا شد و ماموران با کار مضاعف و تلاش‌های جهادی محل‌های دپو سوخت را شناسایی کردند.

وی با اشاره به بازدید ماموران پلیس از این محل‌ها گفت:‌ در جریان بازدیدهای انجام شده از دو هزار و ۵۶۹ دستگاه تانکر، مقدار دو میلیون و ۱۵۰ هزار لیتر انواع فرآورده‌های نفتی کشف و ضبط شد. این کشفیات نسبت مدت مشابه سال قبل ۶۵ درصد افزایش کشف را نشان می‌دهد.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش فرآورده‌های نفتی مذکور را ۶۴۶ میلیارد ریال اعلام کردند، گفت:‌در این خصوص ۶۰ جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی متخلف با اختلاف مقدار یک میلیون و ۹۷ هزار لیتر کسری و سرک و ۴۷ کارگاه تغلیظ سوخت شناسایی و ۹۷ دستگاه خودرو متخلف نیز توقیف شد.

به گفته امینی در اجرای این طرح ۱۸۰ نفر نیز از سوی ماموران پلیس دستگیر شدند که این افراد پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

بر اساس اعلام سایت پلیس، وی همچنین درباره روش‌های انجام این تخلفات انجام شده نیز گفت:‌ حمل سوخت در باک اضافه و غیراستاندارد، عرضه خارج از شبکه، انحراف از مسیر،حمل بدون اسناد، مدارک و پلمب ، دریافت سهمیه سوخت با توجه به عدم فعالیت برخی از واحدها و عدم نظارت دقیق بر میزان سهمیه های واگذار شده از سوی سازمان های متولی از جمله این موارد است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.