سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد و افزایش ارتفاع امواج ، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی دریای خزر و خلیج فارس هشدار داد.

دریای خزر و خلیج فارس مواج می‌شوند/ احتمال آسیب به تاسیسات دریایی

به گزارش قدس آنلاین، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ از وزش باد و افزایش ارتفاع امواج درمناطق ساحلی بین ۱.۵ تا ۲ متر و در مناطق دور از ساحل بیش از ۲ متر از یکشنبه تا پنجشنبه ( ۱۸ تا ۲۲ دی) در دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان خبر داد.

بر اثر این مخاطره جوی احتمال غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه‌سنگین، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی وجود دارد.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌ها و مخاطرات، محدودیت در ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی، جمع‌آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی را توصیه می‌کند.

این سازمان در ادامه با صدور هشدار زردرنگ از وزش باد و افزایش ارتفاع امواج درمناطق ساحلی ۱تا ۱.۵ متر در مناطق دور از ساحل ۱.۵ تا ۲ متر از یکشنبه تا پنجشنبه ( ۱۸ تا ۲۲ دی) خبر داد.

این مخاطره جوی روز دوشنبه درنواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان و پنجشنبه درخلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان مورد انتظار است.

در این شرایط جوی احتمال غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه‌سنگین، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی وجود دارد.

سازمان هواشناسی اجتناب از شنا و غواصی به‌ویژه در فراساحل، محدودیت در ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی، اندیشیدن تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی، جمع آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی را توصیه می‌کند.

بنا به این گزارش، در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود. هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم برای مواجهه با پدیده‌ای جوی را داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.