عضو سابق کمیته اخلاق کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره تغییر نام خلیج فارس به خلیج عربی گفت: پیگیری این مسئله جزو وظایف فدراسیون فوتبال است که از حقوق ملی ایران در دنیا دفاع کند. اگر این تغییر نام پیگیری شود و اصلاحی صورت نگیرد، امکان شکایت نیز وجود دارد. 

وثوق احمدی: فدراسیون فوتبال باید از حقوق ملت ایران دفاع کند

به گزارش قدس آنلاین روزبه وثوق احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا درخصوص تغییر نام رقابت‌های فوتبال خلیج فارس به خلیج عربی، اظهار داشت: باید این مسئله به طور رسمی پیگیری شود و نباید به یک بیانیه اکتفا نکرد. این مسئله جزو وظایف فدراسیون فوتبال است که از حقوق ملی ایران در دنیا دفاع کند. اگر این تغییر نام پیگیری شود و اصلاحی صورت نگیرد، امکان شکایت نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: دپارتمان‌های مختلفی در فدارسیون در حال کار هستند که باید دپارتمان حقوقی در بحث حقوق بین‌الملل این اعتراض را پیگیری کرده و نتیجه آن را اعلام کند. در حال حاضر با یک تغییر نام ساده مواجه نیستیم بلکه موضوع حیثیت ملی و تمامیت عرضی ایران مطرح است و باید از آن با تمام قدرت دفاع کرد.

عضو سابق کمیته اخلاق کنفدراسیون آسیا، مراحل اعتراض و شکایت از مسئله تغییر نام خلیج فارس را اینطور توضیح داد: در مرحله اول باید اعتراض اولیه به فیفا انجام شود و درخواست اصلاح را داشته باشند و اگر انجام نشود نشانه این است که قصد و غرض در کار است و طبق قوانین و اساسنامه فیفا امکان شکایت وجود دارد.

وی افزود: می‌توان موافق بود که دلارهای عربی در این مسئله موثر است اما اساسنامه و کدهای اخلاقی فیفا نشان می‌دهد که این موضوع قابل شکایت و پیگیری توسط فدراسیون فوتبال است. کمیته‌ها و ارکان قضایی فیفا برای رسیدگی به همین شکایات هستند و افراد خاطی را اخراج می‌کنند. اگر از این راه هم نتوان پاسخ گرفت باید شکایت را به دیوان داوری فیفا برد تا نتیجه حاضل شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.