کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: دمای شبانه در مناطق سردسیر استان بر طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی با ورود و استقرار جریان پر نفوذ هوای سرد به خراسان رضوی، طی روزهای پایانی هفته جاری به ۱۲ درجه زیر صفر می‌رسد.

دمای هوا در خراسان رضوی به ۱۲ درجه زیر صفر می‌رسد/پیش بینی بارش برف در نقاط مختلف استان

به گزارش قدس خراسان، سارا حکمی اظهار کرد: تاثیرات نفوذ هوای سرد بر خراسان رضوی از روز سه‌شنبه هفته جاری نمایان خواهد شد، به طوریکه بارش های پراکنده به خصوص به شکل برف در نقاط مختلف استان دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: از عصر امروز نیز با افزایش بروز پدیده ابرناکی احتمال بارندگی در نقاط شرقی و مرکزی استان خراسان رضوی وجود دارد و پیش بینی می شود دمای شبانه خراسان رضوی در بسیاری از نقاط به زیر صفر برسد.

وی عنوان کرد: با توجه به برودت هوا، دامداران، باغداران و کشاورزان خراسان رضوی باید تمهیدات و اقدامات لازم جهت جلوگیری از خسارت سرما زدگی را پیش بینی کنند.

حکمی افزود: همچنین این سامانه سرد بروز پدیده وزش باد در نواحی شرقی استان را موجب خواهد شد، به طوریکه در شبانه روز گذشته، شهرستان سرخس شاهد وزش باد با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت بوده است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: طی شبانه روز گذشته قوچان و سرخس با بیشینه دمای منفی پنج و ۲۰ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان های استان خراسان رضوی بوده اند و کلانشهر مشهد نوسانات دمایی منفی یک و ۱۴ درجه را به ثبت رسانده است.

وی گفت: دمای کنونی مشهد هفت درجه سلسیوس است که برای امشب بر طبق پیش بینی ها به حدود صفر درجه خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.