«امیر اکبری» از رادیو صبا برگزیده جایزه ویژه داوران در نخستین جشنواره پژواک با ارائه مستند «پیک‌نیک» شده است.

برنامه‌سازانی که دنبال حقیقت‌اند، سراغ مستندسازی بروند

به گزارش قدس آنلاین، «امیر اکبری» از رادیو صبا که برگزیده جایزه ویژه داوران در نخستین جشنواره پژواک با ارائه مستند «پیک‌نیک» شده است، با اشاره به اینکه مستند پیک‌نیک با موضوع حوزه گردشگری است گفت: درگذشته رگه‌هایی از طنز در مستندهای مختلف داشتیم اما اینکه یک مستند به طور کامل در قالب طنز ارائه شود، فکر می‌کنم مسئله‌ای بود که توجه داوران را به خود جلب کرد.

برنامه سازی یک کار گروهی است

برگزیده جشنواره پژواک با بیان اینکه برنامه‌سازی یک کار گروهی است افزود: برنامه‌سازی یک کار گروهی است و نیاز به داشتن یک گروه برنامه‌سازی فعال دارد. این موضوع در شاخه مستند هم احساس می‌شود که با توجه به برآورد برنامه‌ها، چندان در دسترس نیست، به ویژه در زمینه فنی مثل صدابرداری و ...

اکبری ادامه داد: معتقدم که در اختیار گذاشتن امکانات فنی و... جهت تشکیل یک گروه مستندسازی و همچنین تسهیل دسترسی برنامه‌سازان به منابع ساخت مستند، ارتقاءدهنده جریان مستندسازی باشد.

جشنواره‌ها پیشرفت رسانه را به ارمغان خواهد آورد

وی درباره برگزاری جشنواره‌های رادیویی و تاثیر آن بر ارتقای سطح برنامه‌سازی گفت: یکی از بهترین میدان‌های رقابت سازنده میان برنامه‌سازان در کنار رقابت برای جذب مخاطب روی آنتن از نظر ساخت اصولی برنامه، همین جشنواره‌ها هست. بسیاری از دوستان و همکارانم را می‌شناسم که پس از جشنواره قبلی و با دیدن نتیجه و تشویق‌های آن، به فکر ساخت مستند باکیفیت افتاده‌اند. برگزیدگان قبلی هم به تکاپو افتاده‌اند که کارهای قوی‌تری از سال قبل بسازند و بدرخشند. همه این عوامل به مرور اثر خود را روی آنتن هم نمایان می‌کند و پیشرفت رسانه را به ارمغان خواهد آورد.

مستند یعنی واگویی و صدای حقیقت

امیر اکبری تاکید کرد: مستند یعنی صدای حقیقت و برای برنامه‌سازی که به دنبال رسالت خودش، یعنی واگویی حقیقت باشد، در ساخت هر برنامه‌ای فارغ از هر قالب و شکلی که داشته باشد، سهمی از مستندسازی است. امیدوارم همیشه بتوانیم این سهم را به درستی پرداخت کنیم.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.