تهران- ایرنا- مستند «رادیکال شریف» تلاش کارگردان برای نشان دادن جزئیات حوادث ۱۰ روزه دانشگاه صنعتی شریف بدون دخل و تصرف است.

«رادیکال شریف» در جشنواره عمار دیدنی شد/روایتی از جزئیات حوادث دانشگاه شریف

به گزارش قدس انلاین، بلوای ۱۴۰۱ که به پا شد، واکنش و ورود دانشجویان به این قائله دور از انتظار نبود. از همان روز که سه دانشجو وسط دانشگاه به خاک و خون کشیده شدند و جلوی استکبار ایستادند، نشان دادند که دانشجو چقدر می‌تواند در مقدرات مملکت جلوداری کند.

اما اگر روزی به تعبیر رهبر انقلاب دچار سیاسی کاری و بازیچه این حزب و آن صدای بیگانه شود، کارش تمام است.

توی روزهای سخت و تلخ اغتشاشات در کنار جنبش ها و آشوب های کوچه و خیابان، شاهد تحرکاتی در سطح دانشگاه های کشور نیز بودیم که در این میان یک دانشگاه از همه بیشتر نگاه ها را به طرف خودش جلب کرد.

دانشگاهی که وقایعش در قائله ۱۴۰۱، سوژه مستند رادیکال شریف قرار گرفته است.

سازنده در این مستند تلاش می کند به یک وقایع نگاری از اتفاقات شریف از لحظه آغاز تا پایان آن بپردازد و مقداری صحنه را برای ذهن مخاطب روشن کند.

صحنه‌ای به واسطه‌ی میدان داری دشمن در فضای رسانه غبارآلود شد و نگذاشت تصویری واقعی به ذهن بیننده منتقل شود.

سازنده در مستند رادیکال شریف، اتفاقات را از اولین فراخوان در دانشگاه به وسیله‌ی گروه‌های دانشجویی پی‌ می‌گیرد و سپس بدون طرفداری از حزب و جناح خاصی به ترسیم جزییات حوادث ده روزه شریف می‌پردازد.

حوادثی که در آن اساتید، دانشجویان تشکل‌ها، لباس شخصی‌ها و نیروهای امنیتی حضور دارند و در این مستند به بررسی نقش هر کدام از آن‌ها پرداخته می‌شود.

نشان دادن جزییات مکان درگیری‌ها، مدل فراخوان‌ها و نقش دانشجویان هر کدام از طیف‌ها در دمیدن آتش این قائله و جمع شدن آن از نقاط قوت مستند به شمار می‌آید. اما جا داشت که مستند پای صحبت دانشجویانی از طیف‌های مختلف بنشیند و نگاه‌شان را به مخاطب عرضه کند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.