سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جدیدترین موضع گیری خود درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها مدعی شد که دیپلماسی همچنان جذاب ترین گزینه برای واشنگتن در قبال ایران است.

پرایس: بازگشت به برجام در دستور کار واشنگتن نیست

به گزارش قدس آنلاین، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها اظهار کرد که بازگشت به برجام در دستور کار واشنگتن نیست.

به گزارش وب سایت وزارت خارجه آمریکا، پرایس مدعی شد: بازگشت به پایبندی به برجام به دلیل پشت کردن ایران به آن، در دستور کار نیست.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد: بایدن هیچگاه نگفت که دیپلماسی مرده است بلکه به این که ایران فرصت بازگشت سریع به برجام را از بین برد، اشاره کرد؛ اکنون حتی اگر ایران فردا به برجام بازگردد، ما در این جا این کار را نمی‌کنیم؛ ما خواهان حل مسالمت آمیز و دیپلماتیک این مسئله هستیم.

وی همچنین تاکید آمریکا بر تمرکز روی مسائل داخلی ایران و مقابله با همکاری‌های ایران و روسیه را تکرار کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین ادعا کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره لزوم جلوگیری از آن چه وی «دستیابی ایران به سلاح هسته ای» خواند و عدم حفظ هیچ گزینه ای از روی میز، اجماع دارند، حتی اگر تفاوت‌های تاکتیکی در میان آن‌ها وجود داشته باشد.

پرایس در عین حال مدعی شد که واشنگتن دیپلماسی را بادوام ترین و پایدارترین ابزار برای جلوگیری دائمی و قابل راستی آزمایی از آن چه وی «دستیابی ایران به سلاح هسته ای» خواند، می‌داند.

وی ادعا کرد: ایران بارها به یک توافق دیپلماتیک در قالب آن چه به عنوان بازگشت متقابل به پایبندی به برجام روی میز بود، پشت کرد، اما ما همچنان معتقدیم که دیپلماسی جذاب ترین گزینه است.

پرایس همچنین سیاست ناکارآمد فشار حداکثری رونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در قبال ایران را نیز مورد انتقاد قرار داد.

منبع: مشرق

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.