پژوهشگر و مدرس در حوزه سینما با بیان اینکه سینما امروز به زن مسلمان کنش‌گر انقلابی بدهکار است، گفت: سینمای ما امروز به زن مسلمان کنش‌گر انقلابی با بن دندان بدهکار بوده چرا که مطالبات در این حوزه صورت نگرفته‌است.

شاه حسینی: سینما امروز به زن مسلمان کنش‌گر انقلابی بدهکار است

به گزارش قدس آنلاین، مجید شاه‌حسینی در سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در کارگاه‌های آموزشی و سلسله نشست‌های تخصصی که در سالن ۳ سینما فلسطین برگزار شد؛ اظهار کرد: پدیده نامبارک شهرت بازی و سلبریتی‌گری باید متوقف شود چرا که با این رویداد در واقع چهره حقیقی و واقعی زن مسلمان انقلاب اسلامی را در سینما شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه مادامی که چهره‌های تراز اول در سینما نشان داده‌نشود کاری از پیش نخواهد رفت، افزود: نسب درست زنان و مردان در جامعه از خانواده آغاز شده و به دانشگاه و جامعه امتداد می‌یابد و این مقوله سبب برون رفت از مشکلات خواهدشد.

پژوهشگر و مدرس در حوزه سینما تاکید کرد: برگزاری و تشکیل کارگاه‌هایی در این نوع جشنواره‌ها برای شناسایی و معرفی و مطالبه گری و بررسی نیازها و خواسته‌های زن کنش‌گر انقلاب اسلامی امری ضروری و مهم به شمار می‌رود.

وی خاطر نشان‌ کرد: خاطرات شفاهی و مکتوب زن انقلاب اسلامی باید به فیلم تبدیل شود تا ارزش و شخصیت زنان در جامعه آشکار و مشاهده شود.

شاه‌حسینی اذعان داشت: عدم مطالعه دقیق و درست در روزمرگی سینمای کشور موجب مسکوت ماندن حرف‌ها و خاطرات است، بنابراین مطالعه باید هدفمند و نظام‌مند باشد تا شاهد پیشرفت و دیده شدن زن کنش گر انقلاب اسلامی باشیم.

وی یادآور شد: کشورهای مقاومت به دنبال الگویی مناسب و اسلامی از یک زن کنش‌گر مسلمان هستند و باید این زمینه در سینماها و فیلم‌های ایرانی نمود داشته باشد تا بتوانند از آن بهره برداری و الگوگیری کنند.

پژوهشگر و مدرس در حوزه سینما تاکید کرد: زنان انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس باید به عنوان زن کنش‌گر مورد بررسی و توجه قرار گیرند.

وی بیان داشت: متاسفانه دوران طاغوت، زن در سینما شخصیت نداشته و به هویت و جسم و روح او توجه نمی‌شد و همه چیز در ظاهر خلاصه شده و از زنان بهره کشی می‌شد.

شاه حسینی گفت: درک و شناخت درست از زنان و دختران کنش‌گر انقلاب اسلامی باید با بازی‌های مختلف بر پرده سینما آمده چرا که این موضوع پژواک بسیاری را در جامعه به همراه خواهد داشت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.