سخنگوی کرملین می‌گوید مادامی که مذاکره با مسکو در قانون اوکراین ممنوع باشد، روسیه هیچ دورنمایی برای مذاکرات صلح با کی‌یف نمی‌بیند.

کرملین: فعلا هیچ دورنمایی برای مذاکرات صلح با کی‌یف وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین می‌گوید تا زمانی که مبحث مذاکره با روسیه در قانون اوکراین ممنوع بوده یا غرب به کی‌یف اجازه انعطاف درباره این موضوع را ندهد، هیچ دورنمایی برای مذاکرات صلح وجود ندارد.

پسکوف در واکنش به اظهارات مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه درباره اینکه روسیه به مذاکرات با اوکراین تمایل دارد، گفت: در شرایطی که رئیس جمهور اوکراین تحت قانون این کشور از تماس یا به نوعی ارتباط با ما منع بوده و زمانی که غرب مشخصاً به کی‌یف اجازه انعطاف‌پذیری نمی‌دهد، هیچ دورنمایی برای مذاکرات صلح در این مقطع وجود ندارد.

وی افزود: روسیه همواره آماده حل و فصل مسائل از طریق مذاکره بوده و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به دفعات گفته است که ما همچنان برای این کار آماده‌ایم. البته که ترجیح می‌دهیم که از طریق صلح و مجاری دیپلماتیک به اهدافمان برسیم.

چاووش‌اوغلو، دیروز (سه‌شنبه) گفته بود که از طرح پیشنهادی قبلی ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای توافق صلح، حمایت می‌کند.

نشریه وال‌استریت ژورنال ۲۲ دسامبر ۲۰۲۲(اول دی) به نقل از منابع آمریکایی و اروپایی مدعی شد که کی‌یف در حال کار روی جزئیات نهایی طرح صلح پیشنهادی خود بوده و احتمالاً فوریه امسال رونمایی خواهد شد.

زلنسکی پیش‌تر گفته بود که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از ابتکار اوکراین برای برگزاری اجلاس جهانی صلح به منظور بحث و بررسی پیشنهادات اوکراین حمایت کرده است.

مقامات روسیه بارها هشدار داده‌اند که هرگونه «طرح صلح» درباره اوکراین باید بر پایه واقعیات جدید تدوین شود که از جمله آن می‌توان به الحاق چهار منطقه (زاپروژیا، خرسون، دونتسک و لوهانسک) به مسکو اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.