وزارت صمت در واکنش به انتشار نامه‌ای با موضوع درخواست شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تخصیص خودروی سازمانی، توضیحاتی را منتشر کرد.

تکذیبیه وزارت صمت درباره واگذاری خودرو به شورای عالی انقلاب فرهنگی

به گزارشقدس آنلاین، در مطلبی که رسانه‌های منتقد دولت منتشر کرده‌اند، ادعا شده که «منوچهر منطقی، معاون حمل‌ونقل وزارت صمت، به مهدی خطیبی مدیرعامل ایران‌خودرو اعلام کرده نسبت به تخصیص خودرو به شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام شود. در حالی دستور اختصاص خودرو به شورای‌عالی انقلاب فرهنگی صادر شده که صف خرید خودرو و تفاوت قیمت کارخانه با بازار برای مردم عادی به چالشی بزرگ تبدیل شده است.»

در پاسخ به این مطلب،‌ صراحتاً اعلام می‌شود که وزارت صمت دستوری برای تخصیص خودرو به شورای عالی انقلاب فرهنگی، نداده و مضمون نامه معاون حمل‌ونقل وزارت صمت نیز چنین چیزی نیست و رسانه‌های منتشرکننده این خبر یا مضمون نامه را نفهمیده‌اند یا عامدانه برداشت اشتباه خود را منتشر کرده‌اند.

موضوع نامه درباره درخواستی بود که شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه داده و طبق آن، اعلام شد که با توجه به در شرف اسقاط بودن برخی خودروهای سازمانی در اختیار این شورا، چهار خودروی پژو پارس به این شورا فروخته شود.

در این زمینه شایان ذکر است که پیرو دستور رئیس‌جمهور، تخصیص خودرو به اشخاص و ارگان‌ها، خارج از رویه موجود عرضه خودرو ممنوع است. همچنین به دلیل عدم برگزاری کمیته خودرو و طبق مذاکره و استعلام وزیر صمت از معاون حقوقی رئیس‌جمهور، سازمان‌ها و نهادهایی که دارای ردیف بودجه برای تأمین اموال تکمیلی هستند، می‌توانند درخواست خود را برای خرید خودروی سازمانی از دو خودروساز ایران‌خودرو و سایپا داشته باشند.

معاون حمل‌ونقل وزیر صمت نیز در نامه خود صراحتاً تاکید کرده که واگذاری خودروی سازمانی به شورای عالی انقلاب فرهنگی باید مبتنی بر ضوابط و مقررات باشد و صرفاً دستگاه‌هایی که دارای ردیف بودجه برای تأمین خودرو هستند می‌توانند از چنین امکانی استفاده کنند.

این در حالی است که متن نامه معاون حمل‌ونقل وزیر صمت، هیچ گونه ابهامی نداشته و کاملاً بر اساس مستندات و سوابق مستدل می‌باشد، اما برخی رسانه‌ها علاوه بر نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی برای وزارتخانه نیز ایجاد حواشی و نارضایتی مردمی ایجاد کرده‌اند. ضمن آن که این تصور اشتباه را ایجاد کرده‌اند که مدیران یا کارکنان شورای عالی انقلاب فرهنگی خودرو با شرایط خاص خریداری کرده‌اند که کاملاً این ادعا کذب است.

منبع: ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.